آفتاب

رایزن بازرگانی سفارت اتریش: مطمئنم تحریم‎ها کاهش می‌یابند

رایزن بازرگانی سفارت اتریش: مطمئنم تحریم‎ها کاهش می‌یابند

رایزن بازرگانی سفارت اتریش در تهران گفت: تحریم‎ها به صورت گام به گام کاسته می‎شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، جرج واین گارتنر، در نشست مشترک با فعالان اقتصادی لرستان، افزود: از دیدگاه من تقریباً قطعی است که تحریم‎ها به صورت گام به گام کاسته می‎شود و بر همین اساس باید روی برداشتن موانع حساب کرد.

او با اشاره به وضعیت مطلوب و پتانسیل بالای لرستان در حوزه تولید گیاهان دارویی، ادامه داد: کشور اتریش به صورت سنتی تجربه خوبی در زمینه تولید داروی گیاهی و محصولات آرایشی - بهداشتی گیاهی دارد و این استان می‎تواند با اتریش تعاملات خوبی را در این بخش داشته باشد.

وین گارتنر اضافه کرد: بازار داروهای گیاهی فرصت مناسبی برای شرکت‎های کوچک برای عرض اندام و نمود پیدا کردن است.

وی با تشریح نقش سازمان‎های کارآفرین و بانک‎ها در حمایت از کارآفرینان در اتریش گفت: پروژه‎ای جهت حمایت از صادرکنندگان، کارآفرینان و بازرگانان با نظارت وزارت اقتصاد تدارک دیده شده و علاوه بر آن برنامه‎های خاصی برای ایالت‎هایی که هدف آنها ایجاد شرکت در مرکز خود است، تهیه و تدیون شده است.

وین گارتنر با یادآوری ظرفیت بالای صنایع تبدیلی پیشرفته در اتریش خاطرنشان کرد: موسسات متفاوتی جهت اعطا گواهینامه تولید محصولات ارگانیک وجود دارد که امیدواریم در صورت تمایل این موسسات، علم تولید چنین محصولاتی به لرستانی‎ها منتقل شود.

انتهای پیام

کد N559750

وبگردی