آفتاب
حسن کامران در پاسخ به ایلنا:

دولت می توانست نجفی یا امیدیان را معرفی کند

دولت می توانست نجفی یا امیدیان را معرفی کند

شخصیت های زیادی مثل آقای امیدیان و خود آقای نجفی در دولت هستند که می توانند در وزارت علوم حضور داشته باشند. درباره اسیدپاشی های اصفهان و رسانه هایی که در این باره بلوف کرده و بحث انحرافی مطرح کرده اند، در جلسه هیات نظارت بررسی هایی داریم و طبق قانون مطبوعات با آنها برخورد می کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم ختم پدر همسر مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که جلسه امروز رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم را چگونه دیدید، گفت: وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری رای نیاورده و دولت باید کس دیگری را معرفی کند.
حسن کامران در پاسخ به خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تعامل دولت و مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان کرد تعامل خوبی وجود دارد لایحه مقررات مالی دولت سریع بررسی شد. این موضوع نشان می‌دهد تعامل مثبتی بین این دو وجود دارد.
کامران در پاسخ به این سوال که دلیل رای نیاوردن گزینه پیشنهادی وزارت علوم را چه می‌دانید گفت: در شرایط فعلی دولت باید سعی می‌کرد کسی را معرفی کند که احتمال رای آوری‌اش زیاد باشد. بالاخره شخصیت‌های زیادی مثل آقای امیدیان و خود آقای نجفی در دولت هستند که می‌توانند در وزارت علوم حضور داشته باشند.
این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که وقتی در خصوص آقای نجفی موضع وجود دارد چگونه امکان دارد دولت بتواند ایشان را معرفی کند، گفت: آنها برای هر کسی حرف‌هایی می‌زنند و هرکس چیزهایی دارد.
وی درباره جلسه هیات نظارت بر مطبوعات تصریح کرد: ما دو جلسه داشته‌ایم که در جلسه دوم بناست درباره اسیدپاشی‌های اصفهان و رسانه‌هایی که در این باره اغراق کرده اند و بحث انحرافی مطرح کرده‌اند، بررسی‌هایی داشته باشیم و طبق قانون مطبوعات با آن‌ها برخورد کنیم.
کامران گفت: همانطور که همه می‌دانند ۴ نفر در اصفهان قربانی اسیدپاشی شده بودند که بعضی از رسانه‌ها آن را شش نفر اعلام کردند.
این نماینده مجلس گفت: من با خانواده‌های این ۴ نفر صحبت کردم، همه آنها خانواده‌های خوبی بودند ولی رسانه‌ها سعی کردند موضوع را نوعی دیگری انعکاس دهند که بیشتر از اصل ماجرا ضربه زننده بوده است.
وی درباره رسانه‌های خارجی در بحث اسیدپاشی گفت: این رسانه‌ها نیز سوء استفاده خودشان را داشته‌اند و سعی کرده‌اند یک جو التهابی را ایجاد کنند و بگویند هر کسی که راه می‌رود اسید می‌پاشد.
کامران تصریح کرد: قبلا نیز کارهایی این چنینی بوده است ما نباید آن‌ها را به جریان حزبی و جناحی ربط بدهیم. همانطور که می‌دانید اسیدپاشی توسط یک نفر انجام گرفته است.

کد N559709

وبگردی