آفتاب

الهام علی اف: قطعنامه‌ شورای امنیت درباره قره‌باغ باید اجرا شود

الهام علی اف: قطعنامه‌ شورای امنیت درباره قره‌باغ باید اجرا شود

رئیس جمهوری آذربایجان در "اولین نشست جهانی درباره سیاست‌های مربوط به جوانان" که در باکو برگزار شد، با انتقاد از ارمنستان بر توانمندی جوانان کشورش در دفاع از آذربایجان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ای پی ای، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در سخنرانی خود در این نشست تاکید کرد: ناگورنو-قره باغ یکی از مناطق تاریخی جمهوری آذربایجان است و مردم ما قرن‌ها در این منطقه زندگی کرده‌اند.

وی گفت: جمهوری آذربایجان یک آینده عالی و درخشان دارد. امروز جوانان ما از مرزها و خاک کشورمان در برابر مهاجمان دفاع می‌کنند. جوانان ما همچنین از سیاست تهاجمی ارمنستان نیز آزرده خاطر شده‌اند.

وی افزود: ارمنستان 20 درصد از خاک جمهوری آذربایجان را اشغال کرده و یک میلیون تن مجبور شدند تا تحت عنوان آواره زندگی کنند. قتل عام در شهر "خوجالی" صورت گرفته و در آن 600 کودک، زن و افراد مسن کشته شدند.

الهام علی اف ضمن یادآوری اینکه شورای امنیت چهار قطعنامه درباره آزادی بخش‌های اشغال شده جمهوری آذربایجان تصویب کرده، گفت، قطعنامه‌ها شورای امنیت گاهی در عرض یک روز اجرا شده و در برخی موارد تنها بر روی کاغذ مانده است. این درگیری باید با توجه به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حل شود.

انتهای پیام

کد N559612

وبگردی