آفتاب

موافقت مقامات ژاپنی با آغاز به کار دو راکتور هسته‌ای در این کشور

موافقت مقامات ژاپنی با آغاز به کار دو راکتور هسته‌ای در این کشور

مقامات رسمی ساتسوما سندای ژاپن با آغاز به کار راکتورهای هسته‌ای سندای موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، و به نقل از بیزنس اینسایدر، اعضای شورای شهر ساتسوما سندای به آغاز فعالیت راکتورهای نیروگاه هسته‌ای این شهر، رأی مثبت دادند. این نخستین مجوز صادر شده برای آغاز فعالیت‌های هسته‌ای در ژاپن پس از بروز فاجعه فوکوشیما در سال 2011 است.

شهر ساتسوما سندای واقع در 600 مایلی جنوب غرب توکیو است 26 نفر از اعضای شورای این شهر از تعداد 30 نفر عضو آن، به آغاز فعالیت راکتورهای هسته‌ای رأی مثبت دادند.

البته مجوز آغاز به کار نیروگاه هسته‌ای سندای به این معنی نخواهد بود که دو راکتور هسته‌ای این نیروگاه فورا آغاز به کار کنند بلکه ابتدا باید بازرسی‌های ایمنی از آن صورت گیرد.

به گفته‌ی مقامات رسمی نیروگاه هسته‌ای سندای متعلق به شرکت کیوشو الکتریک ابتدا باید جنبه‌های ایمنی آن به دقت بررسی شود و همچنین مقامات رسمی کاگوشیما نیز با آن موافقت کنند.

به گفته‌ی این مقامات آغاز به کار دو راکتور هسته‌ای سندای تا یک سال دیگر به طول خواهد انجامید.

موافقت مقامات محلی شهر ساتسوما سندای در نتیجه تلاش‌های شینزوآبه، نخست وزیر ژاپن حاصل شده است که معتقد است افزایش هزینه‌های واردات سوخت‌های فسیلی و نیز آلودگی‌های کربنی تولید شده از آن‌ها ژاپن را وادار کرده است تا فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

پیش‌تر سوخت هسته‌ای 30 درصد از نیاز ژاپن به انرژی را تامین می‌کرد که دولت ژاپن برنامه داشت این میزان را تا پایان سال 2030 به 50 درصد برساند. اما وقوع فاجعه‌ی نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما و نشت مواد رادیواکتیو این نیروگاه به بیرون و در نتیجه‌ی آن آوارگی 160 هزار نفر از مردم فوکوشیما باعث شد که تمامی 43 راکتور هسته‌ای این کشور تا هم‌اکنون تعطیل شود.

انتهای پیام

کد N559427

وبگردی