آفتاب
دهقانی در سازمان ملل:

آمریکا سیاست شکست‌خورده اعمال تحریم علیه کشورها را کنار بگذارد

آمریکا سیاست شکست‌خورده اعمال تحریم علیه کشورها را کنار بگذارد

جنبش عدم تعهد بار دیگر از آمریکا می خواهد تا در مقابل اراده فراگیر اکثریت جامعه بین المللی تسلیم شود و با پیروی از تمامی قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در راستای درخواست برای پایان بخشیدن فوری به تمامی تحریم ها علیه کوبا سیاست شکست خورده خود را تصحیح نماید.

سفیر و سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز سه شنبه طی سخنرانی در جلسه مجمع عمومی این سازمان به نمایندگی از یکصد و بیست کشور عضو جنبش عدم تعهد در خصوص حفظ صلح و امنیت بین الملل و ضرورت پایان دادن به تحریم های تجاری و مالی علیه کوبا سخنرانی نمود.

به گزارش ایلنا، حسین دهقانی در این جلسه گفت: امروز شاهد بیست و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای ابراز حمایت و همبستگی با دولت و مردم کوبا و مخالفت با تحریم های آمریکا علیه این کشور هستیم و سال گذشته شاهد بودیم که از مجموع 193 عضو سازمان ملل متحد 188 کشور عضو به این خواسته رای مثبت دادند.

دهقانی اظهار داشت: جنبش عدم تعهد همواره مخالفت شدید خود در قبال اقدامات یکجانبه و سرکوب گرایانه توام با اثرات فرامرزی را ابراز داشته و بر این باور است که تحریم های اعمال شده تاثیر ناگواری بر زندگی مردم کوبا گذاشته است.

سفیر کشورمان همچنین افزود: این اقدامات یکجانبه آمریکا همچنین تجاوز به حقوق و منافع مشروع شهروندان کوبایی و اتباع سایر کشورها تلقی می شود.

نماینده کشورمان در پایان سخنان خود گفت: جنبش عدم تعهد بار دیگر از آمریکا می خواهد تا در مقابل اراده فراگیر اکثریت جامعه بین المللی تسلیم شود و با پیروی از تمامی قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در راستای درخواست برای پایان بخشیدن فوری به تمامی تحریم ها علیه کوبا سیاست شکست خورده خود را تصحیح نماید.

کد N559420

وبگردی