آفتاب

مسئول آمریکایی نتانیاهو را "ترسو" خطاب کرد

مسئول آمریکایی نتانیاهو را "ترسو" خطاب کرد

بعد از انتقادات شدید و بی سابقه یک مسئول آمریکایی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ترسو خواندن وی، روابط میان آمریکا و تل‌آویو دچار بحران جدیدی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی محیط، یک مسوول آمریکایی که اسمی از وی برده نشده در سخنانی اظهار کرد: "بنیامین نتانیاهو ترسو است و علیه تاسیسات هسته‌ای ایران هیچ حمله‌ای را ترتیب نمی‌دهد چراکه تنها چیزی که برای او اهمیت دارد، موفقیت و وجهه سیاسی خودش است. قطعاً او اسحاق رابین، آریل شارون و مناخیم بگین (نخست وزیران اسبق رژیم صهیونیستی) نیست، بلکه او تنها یک ترسو و بزدل است.

در مقابل مسوولان دفتر نتانیاهو که نامی از آنها برده نشده، اعلام کردند که نخست‌وزیر همواره از منافع شهروندان اسرائیلی و حقوق ملت یهود در قدس دفاع خواهد کرد و تحت هیچ شرایطی موضع خود را تغییر نمی‌دهد.

سخنان این مسوول آمریکایی در پی انتقادات علنی جن ساکی ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تصمیمات شهرک‌سازی دولت اسرائیل در قدس شرقی مطرح شد. انتقاداتی که بنیامین نتانیاهو آنان را نپذیرفت و اعلام کرد که به شهرک‌سازی در قدس ادامه خواهد داد.

نفتالی بنت، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در دفاع از اقدامات بنیامین نتانیاهو اظهار کرد: اگر که سخنان این مسوول آمریکایی صحت داشته باشد این به معناست که آمریکا می‌خواهد اسرائیل را نابود کند.

رادیو اسرائیل به نقل از بنت اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو رهبر تمام ملت یهود است و چنین یاوه‌گویی‌ها به منزله اهانت به تمام شهروندان اسرائیلی است.

پیشتر رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که نتانیاهو و بنت بر سر اجرای طرح احداث شهرک‌های مسکونی جدید در قدس شرقی به توافق رسیدند.

اختلافات میان طرفین طی سفر اخیر نتانیاهو به واشنگتن بروز پیدا کرد تا جایی که آمریکا وی را به خاطر اجرای طرح شهرک‌سازی‌ها در قدس مورد انتقاد شدید قرار داد.

انتهای پیام

کد N559355

وبگردی