آفتاب

پاکستان بار دیگر توقف حملات پهپادی آمریکا را خواستار شد

پاکستان بار دیگر توقف حملات پهپادی آمریکا را خواستار شد

دولت اسلام‌آباد از واشنگتن درخواست کرد تا هر چه سریعتر به حملات هوایی بدون سرنشین خود در خاک پاکستان پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری آنادولو، این پیام در جریان نشست دنیل فلدمن، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان با نسار علی خان وزیر کشور پاکستان مطرح شد.

وزیر کشور پاکستان گفت: توقف شش ماهه حملات پهپادها رابطه دوکشور را ارتقا داده است.

اشاره این مقام پاکستانی به توقف حملات پهپادی از دسامبر 2013 تا مه 2014 بود. دنیل فلدمن در سفری دو روزه به پاکستان رفته است. دولت آمریکا حملات پهپادی را در مه 2014 بار دیگر در پاکستان از سر گرفت و عمدتا حملات در وزیرستان شمالی انجام می‌شود.

وزیر کشور پاکستان گفت: حملات پهپادی به روابط اسلام آباد ‌ واشنگتن لطمه زده است و ما از آمریکا می‌خواهیم تا فورا و دائمی تمام حملات را متوقف کند.

مردم پاکستان مخالفت حملات پهپادها هستند چرا که تاکنون جان بیش از 3400 تن از سال 2004گرفته است. بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که دو کشور توافق ضمنی‌ در این باره داشته‌اند.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان تاکید کرد که واشنگتن فداکاری اسلام آباد را در مبارزه با تروریسم ارج می‌نهد. در جریان این نشست دنیل فلدمن همچنین با ژنرال راحیل شریف ریئس ارتش پاکستان گفت‌وگوی تلفنی داشت و طبق بیانیه‌ ارتش، دو طرف درباره وضعیت امنیتی منطقه و خصوصا افغانستان صحبت کردند.

انتهای پیام

کد N559324

وبگردی