آفتاب

وزیر فرهنگ فرانسه کتاب نمی‌خواند!

وزیر فرهنگ فرانسه کتاب نمی‌خواند!

اگرچه جایزه امسال نوبل ادبیات به یک رمان نویس فرانسوی رسید، وزیر فرهنگ این کشور به رغم سخنان زیبایش درباره نفوذ و سرزندگی ادبیات فرانسه در جهان اعتراف کرد که هیچ کدام از رمان‌های نویسندگان فرانسوی را نخوانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خانم فلور پلرن، وزیر فرهنگ فرانسه گفته بود، رسیدن جایزه نوبل ادبیات به یک نویسنده فرانسوی نشان می‌دهد که ادبیات فرانسه در چشم جهانیان تا چه حد از نفوذ و سرزندگی برخوردار است اما وی سرانجام در مصاحبه با فرانس 24 اذعان کرد که هیچ کدام از رمان‌های فرانسوی را نخوانده است.

وی گفت: من در دو سال گذشته وقت نداشته‌ام چیزی جز اطلاعیه، متون قانونگذاری و خبر بخوانم.

نوبل ادبیات امسال به پاتریک مودیانو، رمان نویس فرانسوی رسد اما تا آن زمان هیچ فردی در خارج از فرانسه وی را نمی‌شناخت اما در فرانسه انتظار می‌رود که وزیر فرهنگ دستاوردهای فرهنگی را تجلیل کند و بسیاری نادیده گرفتن کامل یک شخصیت برجسته ادبی فرانسه را گناهی نابخشودنی می‌دانند. یکی از شخصیت‌های برجسته ادبیات فرانسه، بی‌دانشی فلور پلرن را "شرم آور" خواند.

وی تاکید کرد: بسیار ناراحت کننده است. وزیر فرهنگ وظیفه‌ی سیاسی دارد تا در ادبیات کاوش کند. این بسیار شرم آور است که وی حتی یکی از کتاب‌های مودیانو را نخوانده است. این اسفناک است چرا که ما در دورانی زندگی می‌کنیم که فرهنگ جدی گرفته نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N559114

وبگردی