آفتاب

مذاکرات روسیه و اوکراین در مورد مناقشه گازی میان دو کشور

مذاکرات روسیه و اوکراین در مورد مناقشه گازی میان دو کشور

به رغم آنکه روسیه اعلام کرد نتایج انتخابات جدایی‌طلبان در شرق اوکراین را به رسمیت خواهد شناخت، کی‌یف و مسکو امروز (چهارشنبه) مذاکرات مربوط به مناقشه گازی را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه به روزنامه ایزوسیتا گفت که انتخابات شرق اوکراین باید صورت گیرد و روسیه نتایج آن را به رسمیت خواهد شناخت.

این اظهارنظرها به عنوان اقدامات کاملا مشهود روسیه در حمایت از جدایی طلبان شرق اوکراین هستند و در حالی مطرح شده است که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تا به تداوم تحریم‌ها علیه روسیه ادامه دهد.

نمایندگانی از روسیه و اوکراین امروز با میانجی‌گری اتحادیه اروپا در بروکسل، بلژیک دیدار می‌کنند و به حل مناقشات گازی می‌پردازند این بیم وجود دارد که مسکو در ماه‌های آتی به قطع صدور گاز اروپا دست بزند.

لاوروف همچنین قرار است با مایکل جورج لینک، رئیس حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا امروز دیدارکند و این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که مسکو با افزایش فشارهای غرب بر سر دخالت در اوکراین مواجه است.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته، به رسمیت شناخته شدن رای گیری شرق اوکراین توسط مسکو نقض آشکار تعهداتی است که هم جدایی طلبان و هم مسکو در نشست پنج سپتامبر مینسک بلاروس به آن متعهد شدند.

سخنگوی پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین گفت، این انتخابات که روز یکشنبه هفته آتی برگزار می‌شود تمامی روند صلح را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

انتهای پیام

کد N559072

وبگردی