آفتاب
بهانه جدید آمریکا برای اشغالگری در عراق؛

پروژه آمریکا برای احداث "مرکز هماهنگی اقدامات ائتلاف" در اربیل عراق کلید خورد

پروژه آمریکا برای احداث "مرکز هماهنگی اقدامات ائتلاف" در اربیل عراق کلید خورد

وزارت پیشمرگ‌ها در اقلیم کردستان عراق از پایان مراحل اولیه احداث پایگاه نظامی برای ائتلاف تحت عنوان "مرکز هماهنگی اقدامات ائتلاف ضد داعش" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، هلکورد حکمت، سخنگوی رسمی وزارت پیشمرگ‌ها در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: در حال حاضر مراحل اولیه ایجاد مرکز هماهنگی اقدامات ائتلاف ضد داعش به پایان رسیده و این طرح تاکنون گام‌های مهمی را پشت سر گذاشته است.

وی با بیان اینکه این طرح با پایگاه هوایی "حریر" ارتباطی ندارد و طرحی مستقل است، گفت: این مرکز هماهنگی در این مساله نقش دارد که نیروهای ائتلاف از نظر نظامی به طور مستقیم با اقلیم کردستان همکاری کنند و مرکز دائمی برای کارشناسان نظامی باشد که نیروهای پیشمرگ را آموزش می‌دهند. در واقع این مرکز استراتژیک است و یکی از طرح‌های بلند مدت در چارچوب تلاش‌های ائتلاف است.

حکمت همچنین گفت: پیش‌بینی می‌شود که طرح‌های مهمتری نیز در این زمینه و پس از تکمیل احداث این مرکز نظامی انجام شود.

وی در خصوص موضع دولت عراق نسبت به ایجاد این پایگاه‌های نظامی در اقلیم کردستان گفت: عراق کنونی بخشی از ائتلاف ضد داعش است. اقلیم کردستان نیز همین طور و این مساله دولت عراق را ملزم به اجرای اقدامات می‌کند. ائتلاف معتقد است که ایجاد پایگاه در اربیل لازم است پس دولت عراق باید در این راستا با اقلیم کردستان همکاری کند.

از سوی دیگر، یک منبع نظامی در اقلیم کردستان نیز اعلام کرد که این اقلیم و نیروهای ائتلاف فرودگاه نظامی "حریر" را برای ایجاد پایگاه نظامی هوایی و مرکز آموزش نیروهای ائتلاف در اقلیم کردستان انتخاب کرده‌اند و شرکت‌های خارجی فعالیت‌ در پایگاه حریر را که در آینده پایگاه هوایی هواپیماهای ائتلاف ضد داعش خواهد شد، آغاز کرده‌اند.

این منبع همچنین اعلام کرد که ائتلاف ضد داعش در حال بررسی ایجاد پایگاه هوایی دیگر در اقلیم کردستان در کنار پایگاه حریر است.

انتهای پیام

کد N559038

وبگردی