آفتاب
موافق وزیر پیشنهادی علوم/3/

جعفرزاده: وزیر پیشنهادی باید پاسخگوی رفتار همگان باشد؟

جعفرزاده: وزیر پیشنهادی باید پاسخگوی رفتار همگان باشد؟

مخالفان آقای نیلی دلایل مختلفی را مطرح نمودند اما باید از ایشان پرسید که وزیر پیشنهادی باید پاسخگوی رفتار همگان باشد؟ اگر در جلسه استیضاح آقای فرجی دانا اتفاقی افتاد پاسخگوی آن آقای نیلی نیست. اگر در پردیس دانشگاه کرج اتفاقی افتاد پاسخگوی آن آقای نیلی نیست. من نمی‌خواستم این بحث را مطرح کنم ولی باید بگویم که رئیس پردیس دانشگاهی کرج مربوط به دولت گذشته می‌شود که اجازه عزل و برکناری آن را به دولت یازدهم ندادند.

یک نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم گفت: ما هنوز نتوانستیم پاسخ محکمی به مردم بابت این استیضاح بدهیم حالا باید کمک کنیم تا دولت بتواند در اداره کشور موفق باشد وظیفه ما کمک به همه دولت‌هاست.
به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی یکی از موافقان وزیر پیشنهادی وزارت علوم طی نطقی در جلسه علنی امروز مجلس با تاکید بر وجود سلایق مختلف در کشور خطاب به نمایندگان مجلس اعلام کرد: همکاران عزیز باید بپذیرند که اکنون آقای روحانی ریاست دولت را بر عهده داشته و حکم تنفیذ خود را از مقام رهبری دریافت نموده‌اند قبول کنید که ایشان رئیس دولت است و باید خودشان تیم خودشان را انتخاب کنند. این‌‌ همان کاری است که روسای پیشین هم انجام دادند.
وی در ادامه افزود: شاید این سوال پیش‌ بیاید که نقش مجلس چه می‌شود. نقش مجلس آن است که اگر فردی در وزارتخانه معرفی شد و با اصول مغایرت داشت مجلس با انتخاب او مخالفت کند.
این عضو فراکسیون رهروان با اشاره به سخنان مخالفان وزیر پیشنهادی اعلام کرد: چه دلیل مستندی ارائه شد که ایشان را شایسته وزارت علوم ندانیم؟ ایشان از نیروهای ارزشی و با سوابق درخشان علمی و اجرایی هستند. مهم‌تر از همه آقای نیلی از جنس دانشگاه است.
وی در ادامه افزود: مخالفان آقای نیلی دلایل مختلفی را مطرح نمودند اما باید از ایشان پرسید که وزیر پیشنهادی باید پاسخگوی رفتار همگان باشد؟ اگر در جلسه استیضاح آقای فرجی دانا اتفاقی افتاد پاسخگوی آن آقای نیلی نیست. اگر در پردیس دانشگاه کرج اتفاقی افتاد پاسخگوی آن آقای نیلی نیست. من نمی‌خواستم این بحث را مطرح کنم ولی باید بگویم که رئیس پردیس دانشگاهی کرج مربوط به دولت گذشته می‌شود که اجازه عزل و برکناری آن را به دولت یازدهم ندادند.
جعفرزاده با اشاره به سوابق علمی و اجرایی نیلی افزود: ایشان ۴ ماه سرپرستی دانشگاه تهران را داشتند که در این مدت توانستند اداره آن را بدون حاشیه انجام دهند. اگر به سوابق ایشان ایراد گرفتند باید به این سوال پاسخ دهند که آیا کسانی که در دولت‌های گذشته به تصدی وزارتخانه رسیدند تجربه‌ای کمتر از ایشان نداشتند؟
وی همچنین در پاسخ به ادعای الیاس نادران درباره سخنان حسام الدین آشنا در برنامه تلویزیونی شب گذشته و جدی نبودن گزینه پیشنهادی وزارت علوم گفت: یک فردی مطالبی را شب گذشته در تلیوزیوین اعلام کرد که اشتباه بود و آقای روحانی نیز باید در این باره پاسخگو باشند اما این درست نیست که آقای نیلی را پاسخگوی این مساله بدانیم در شرایط کنونی ۴. ۵ میلیون جوان سرگردان هستند این در حالی است که آنان آینده‌سازان کشور ما هستند. باید اجازه ساماندهی به وزارت علوم بدهیم. به هر دلیلی آقای فرجی دانا استیضاح شدند و آقای نجفی سرپرستی وزارت علوم را بر عهده گرفتند که با اختیارات محدود نمی‌توانند وزارتخانه را به خوبی اداره کنند.
جعفرزاده همچینن در پاسخ به دیگر ادعای الیاس نادران مبنی بر روند غیرقانونی معرفی وزیر پیشنهادی اشاره کرد و گفت: تمام مراحل قانونی طی شد در این رابطه آقای نیلی با تک تک نمایندگان صحبت کردند و حال آنکه برخی رسانه‌ها از این موضوع زو‌تر اطلاع پیدا کرده بودند ارتباطی با مراحل قانونی آن ندارد ولی همچنین در رابطه با حوادث سال ۸۸ و نقش وزیر پیشنهادی در این حوادث اعلام کرد فتنه خط قرمز نظام است و همه آن را قبول داریم آقای نیلی بهتر خودشان جایگاه خود را در حوادث ۸۸ اعلام خواهند کرد. خواهش من این است که با توجه به خروج نخبگان‌‌ رها شدن دانشگاه‌ها از دولت و این وزارتخانه حمایت کنیم تا مشکلات آن حل شود.
وی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: مشکلات اساسی کشور این بحث‌ها نیست. ما مشکلات مهم‌ترین داریم که باید پاسخگوی مردم باشیم.
وی در پایان به استیضاح فرجی دانا اشاره کرد و افزود: ما هنوز نتوانستیم پاسخ محکمی به مردم بابت این استیضاح بدهیم حالا باید کمک کنیم تا دولت بتواند در اداره کشور موفق باشد وظیفه ما کمک به همه دولت‌هاست.

کد N558966

وبگردی