آفتاب

کره‌شمالی پیشنهاد سئول را در برگزاری مذاکرات عالی‌رتبه رد کرد

کره‌شمالی پیشنهاد سئول را در برگزاری مذاکرات عالی‌رتبه رد کرد

وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: کره‌شمالی پیشنهاد سئول را در برگزاری مذاکرات بلندپایه که قرار است چند روز آتی برگزار شود، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، این وزارتخانه اعلام کرد، کمیسیون دفاع ملی کر‌ه‌شمالی فکسی را به دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی ارسال و مراتب اعتراض خود را بابت ارسال بالون‌های تبلیغاتی از جانب این کشور به منطقه مرزی کره‌شمالی اعلام کرد.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد: این کمیسیون مدعی است که دولت سئول تمایلی به برگزاری این مذاکرات ندارد و به جای آن به دنبال منصرف کردن آن است.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه کره‌جنوبی آمده است، کره‌شمالی می‌گوید برگزاری این مذاکرات بلندپایه کاملا به خود سئول بستگی دارد.

سخنگوی این وزارتخانه در یک کنفرانس خبری گفت: ما نارضایتی خود را بابت این مساله اعلام کرده‌ایم. ما 30 اکتبر را زمان برگزاری این مذاکرات اعلام کردیم. دولت سئول برنامه‌ای برای کنترل فعالانی که این بالون‌های تبلیغاتی را به کره‌شمالی می‌فرستند، ندارند چراکه این امر به آزادی بیان مربوط می‌شود. اقدام دولت کره‌شمالی یک درخواست ناعادلانه است که قابل قبول هم نیست.

کره‌جنوبی پیشنهاد داده است تا این مذاکرات روز پنجشنبه 30 اکتبر در روستای مرزی پانمونجون برگزار شود.

انتهای پیام

کد N558950

وبگردی