آفتاب

افزایش تدابیر امنیتی در ساختمان‌های دولتی آمریکا

افزایش تدابیر امنیتی در ساختمان‌های دولتی آمریکا

وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد، در پی ادامه درخواست‌های مردم، تدابیر امنیتی در هزاران ساختمان دولتی در سراسر این کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از راشاتودی، "جه جانسون"، وزیر امنیت داخلی آمریکا در این‌باره گفت: اقدامات جدید امنیتی در بیش از 9500 ساختمان ادارات و همچنین برای 104 میلیون تن از افرادی که هر روز در این ساختمان‌ها رفت‌و‌آمد دارند، اجرا می‌شود.

وی درباره علت این اقدامات اظهار کرد: دلایل انجام این اقدامات بدیهی است. تداوم‌ها تماس‌های مردمی درباره سازمان‌های تروریستی و احتمال حمله آنها به داخل کشور و یا سایر ساکنان از جمله اخلال در مسیر اجرای قانون و یا اقدامات تروریستی علیه مقامات دولتی و یا اقداماتی مانند آنچه که اخیراً در کانادا رخ داد، از دلایل افزایش اقدامات امنیتی هستند.

با این حال، جانسون از ارائه جزئیات درباره این سیاست‌های جدید که توسط سرویس حراست فدرال اجرا می‌شود، خودداری کرد. این سرویس مسئولیت تضمین امنیت امکانات و تجهیزات دولتی را بر عهده دارد.

به گفته وزیر امنیت داخلی آمریکا این اقدامات از محلی به محل دیگر متفاوت است و همواره در معرض تغییر قرار دارند.

در همین حال و با وجود افزایش اقدامات امنیتی در آمریکا، یکی از منابع اداره امنیت داخلی این کشور که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه‌ای با سی‌.ان‌.ان مدعی شد، هیچ برنامه اطلاعاتی جدیدی برای اجرا در ساختمان‌های دولتی در پی افزایش تهدیدات درباره حملات تروریستی وجود ندارد.

اجرای این اقدامات در حالی مطرح شد که کمتر از یک هفته پیش یک مرد مسلح در اوتاوا کانادا به روی بنای یادبود طی جنگ و پارلمان آتش گشود و به یک سرباز کانادایی شلیک کرد. گفته می‌شود این مردم مسلح به دلایل سیاسی و ایدئولوژیک اقدام به تیراندازی کرده است.

انتهای پیام

کد N558840

وبگردی