آفتاب
موافق وزیر پیشنهادی علوم؛

نکو: وزیر پیشنهادی علوم حاشیه سیاسی ندارد

نکو: وزیر پیشنهادی علوم حاشیه سیاسی ندارد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی علوم حاشیه سیاسی ندارد، اظهار کرد: به والله قسم دکتر نیلی جامع‌ترین برنامه را ارائه کرده و کامل‌تر از این برنامه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم نکو در نطق خود در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: با اعتقاد به اینکه قوا از یکدیگر تفکیک هستند باید بگوییم در حال حاضر دولتی رفته و دولت جدیدی آمده و دولت حاضر باید با اعضای جدید خود کارش را پیش ببرد.

وی ادامه داد: امروز رییس‌جمهور پیشرفت‌هایی را در کشور ایجاد کرده که مدیون تیم کاری حاضر است و اگر به قسمی که یاد کرده‌ایم مراجعه کنیم و آن را مدنظر قرار دهیم نباید مبادا حقوقی از ملت را تضییع کنیم.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس خاطرنشان کرد: امروز اظهارنظرهایی از برخی افراد مطرح می‌شود که ما آنها را محکوم می‌کنیم. برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها از ابتدای کار خواب راحت را از همه نمایندگان گرفته‌اند و با مصاحبه‌ها و جریان‌سازی‌ها وزیر معرفی شده و سایر نمایندگان را تحت فشار قرار داده‌اند.

نکو ادامه داد: اظهارنظر یک نفر نباید به همه نمایندگان یک کمیسیون و فراکسیون تعمیم داده شود و در حالیکه بسیاری از اعضای کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی علوم موافق هستند به دروغ گفته می‌شود که همه اعضای کمیسیون مخالف وزیر هستند و این موضوع به مصلحت نظام نیست.

وی با بیان اینکه نمی‌توان نظر یک نماینده ملاک نظر همه اعضای کمیسیون قرار گیرد، تصریح کرد: ان شاءالله تصمیم‌گیری امروز ما تصمیم درستی باشد و ما به نظر نمایندگان هر چه باشد قطعا احترام می‌گذاریم.

این نماینده مجلس معتقد است برنامه پیشنهادی نیلی بسیاری از اظهارات مخالفان را نقض می‌کند.

نکو در ادامه گفت: بسیاری از دانشگاهیان و دانشجویان می‌خواهند دکتر نیلی وزیر شود و امروز ما باید خدا را در نظر بگیریم.

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم یادآور شد: این وزیر پیشنهادی حاشیه سیاسی ندارد و در بحث مربوط به سرپرستی ایشان و اینکه ریاست او از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی رد شده است صحت ندارد و تکذیبه‌هایی در این رابطه صادر شد و کسی نیز این تکذیبه‌ها را رد نکرد و این موضوع اظهرمن‌الشمس است.

وی با اشاره به اظهاراتی درباره نامه منسوب به وزیر پیشنهادی علوم به مقام معظم رهبری، اظهار کرد: برخی مخالفان اظهاراتی بیان می‌کنند و اگر راست می‌گویند مدرک ارائه کنند تا دیگران نیز به آن استناد کنند و این نامه نشان از ولایت‌پذیری ایشان دارد.

نکو در ادامه تاکید کرد: عملکرد ایشان نشان می‌دهد که قطعا بیشترین تعامل را با مجلس خواهند داشت و این موضوع توسط دکتر نیلی بارها اعلام شده است و ما نباید پیش از سر کار آمدن در خصوص عملکرد قضاوت کنیم که در آینده چطور خواهد شد.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس همچنین گفت: قطعا هر کس از خط قرمزها عبور کند همه ما مقابل او می‌ایستیم اما باید اجازه دهیم رییس‌جمهور کارها را با وزیر پیشنهادی و تیم خود پیش ببرد.

وی در پایان گفت: امیدوارم امروز مجلس به ندای مردم، دانشگاهیان و دانشجویان پاسخ دهد و به والله قسم جامع‌تر از این برنامه وجود ندارد و برنامه‌های اجرایی ایشان ضمن اینکه از اسناد بالادستی تبعیت می‌کند می‌تواند انقلابی در حوزه دانشگاه به پا کند.

انتهای پیام

کد N558818

وبگردی