آفتاب

ارتش مصر تخلیه منطقه "رفح" برای ایجاد منطقه حائل را آغاز کرد

ارتش مصر تخلیه منطقه "رفح" برای ایجاد منطقه حائل را آغاز کرد

در حالی که ارتش مصر همچنان به بمباران پایگاه‌های شبه نظامیان در شبه‌جزیره سیناء ادامه می‌دهد، مقامات مصری تخلیه رفح از ساکنان آن را جهت ایجاد منطقه حائل میان مصر و نوار غزه را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع مصری اعلام کردند که ارتش مصر تخلیه منازل در رفح را با توافق ساکنان این منطقه جهت ایجاد منطقه حائل میان مصر و نوار غزه و در راستای عملیات خود برای مقابله با تندروها و تروریست‌ها در سیناء را آغاز کرد.

خبرگزاری آناتولی نیز به نقل از شاهدان عینی در مصر اعلام کرد که تعداد زیادی از اهالی رفح اقدام به تخلیه منازل خود کردند.

یکی از ساکنان رفح نیز اعلام کرد که رهبران نظامی مصر به ساکنان این منطقه اعلام کردند که تا عصر امروز (چهارشنبه) منازل خود را تخلیه کنند.

خبرگزاری الشرق الاوسط نیز به نقل از منابع مذکور در استان رفح اعلام کرد که این اقدام در راستای تلاش مصر برای مقابله با گروه‌های شبه نظامی و بستن مرزها روی این گروه‌هاست که احتمالا از مرزها برای اقدامات خود استفاده می‌کنند.

منابعی در سیناء نیز اعلام کردند که درخواست تخلیه در راستای اجرای تصمیم شورای دفاع ملی است که قصد ایجاد منطقه حائل در مرز با نوار غزه را دارد.

به گزارش منابع، حدود 880 منزل در رفح باید برای ایجاد منطقه حائل تخلیه شود و همچنین قرار است کانال‌های آبی به عرض 500 متر و طول 300 کیلومتر بر روی مرزها ایجاد شود.

پیش از اعلام تخلیه رفح حزب "مصر قوی" در بیانیه‌ای اقدامات مقامات مصری جهت مهاجرت اجباری ساکنان سیناء و تبدیل تاسیسات متعلق به مردم به تاسیسات نظامی را محکوم کرد.

این حزب اقدامات مقامات مصری را به منزله سرکوب غیرنظامیان و توقف روند دموکراسی و پایان دادن به آزادی‌ها دانست.

ارتش مصر همچنین پس از گذشت سه روز از کشته شدن 30 نظامی مصری در حمله افراد مسلح به مرکز ایست بازرسی ارتش در شرق العریش به تقویت نیروهای خود در شبه‌جزیره سیناء پرداخت.

ارتش مصر همچنین اخیراً اعلام کرد که در حمله این ارتش به افراد مسلح هشت تن کشته شده و هفت تن دیگر را بازداشت شدند.

در همین راستا نیروهای ارتش پایگاه‌هایی را در سیناء جهت نابودی شبه‌نظامیان بمباران کردند.

ارتش مصر از روز شنبه عملیات نظامی را جهت از بین بردن افراد مسلح آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N558752

وبگردی