آفتاب

وزیر ارتباطات در دیدار سفیر ترکیه برگسترش مناسبات و حمل نقل دو کشورتاکید کرد

وزیر ارتباطات در دیدار سفیر ترکیه برگسترش مناسبات و حمل نقل دو کشورتاکید کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با سفیر جدید ترکیه ابراز امیدواری کرد که با عزم راسخ، درصدد گسترش مناسبات اقتصادی و حمل ونقل بین دو کشور باشید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با سفیر جدید ترکیه ابراز امیدواری کرد که با عزم راسخ، درصدد گسترش مناسبات اقتصادی و حمل ونقل بین دو کشور باشید.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در دیدار با رضا هاکان تیکین در تهران، با اشاره به سفر روسای جمهور دو کشور به کشورهای یکدیگر و تصمیمات متخذه برای تنوع بخشیدن به روابط در تمام سطوح اقتصادی و بازرگانی، افزود: دولت تدبیر و امید تاکنون گام های مهمی برای تعمیق روابط با همسایگان برداشته است.

وی ادامه داد: ما نباید روابط دو کشور را معطل موضوعات فرعی کرده و باید از طریق دیدارهای مستمر و گفتگوهای مستقیم نسبت به رفع موانع اقدام کنیم.

واعظی به موضوع تروریسم و رادیکالیسم در منطقه اشاره و اعلام کرد: تروریسم تهدیدی برای تمام کشورهای منطقه از جمله ایران و ترکیه بوده و باید با رایزنی های مستمر نسبت به سوء تفاهمات اقدام کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت ایجاد ثبات در منطقه برای افزایش همکاری های مشترک تاکید کرد و افزود: یقینا کشورهای خارج از منطقه تمایلی به استقرار صلح و آرامش در این منطقه نداشته و ندارند لذا کشورهای منطقه سرنوشت مشترکی در قبال بحران های منطقه دارند.

رضا هاکان تیکین سفیر جدید ترکیه از عزم و اراده دولت ترکیه به منظور تلاش برای گسترش روابط کشورش در تمام سطوح اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و انرژی خبر داد و گفت: مصمم هستم تا اراده سیاسی دولت ترکیه را برای توسعه روابط به کار بسته و نسبت به حل پاره ای از مشکلات و موضوعات که مانع رسیدن حجم روابط به سطح توافق شده بین دو کشور است؛ گام برداریم.

وی به تلاش برای رسیدن به حجم روابط اقتصادی 30 میلیارد دلار تا سال 2015 اشاره کرد و افزود: برای افزایش انتقال گاز ایران به ترکیه، رفع موانع اخیر در زمینه حمل و نقل جاده ای و افزایش عوارض از کامیونهای ایرانی در مرز بازرگان تلاش خواهم کرد.

هاکان تیکین ضمن استقبال از دیدار با ریاست جمهوری ایران و نظرات مناسب کشورمان برای حل و فصل مسائل بین دو کشور، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر همسایگی، مرزهای مشترک طولانی و پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی و سیاسی، به عنوان شریک تجاری کشورش محسوب می شود.

سفیر ترکیه افزود: کشورش برای توسعه روابط و همکاری با ایران همانطوری که در گذشته اقدام کرده، از هیچ کشور و یا نیروی بیرون منطقه برای تنظیم مناسبات خود اجازه نخواهد گرفت و برای ایران جایگاه بسیار مهمی در سیاستهای کشورش قائل است.

کد N558714

وبگردی