آفتاب

حسینی: غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای فقط وقت‌کشی می‌کنند

حسینی: غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای فقط وقت‌کشی می‌کنند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم برداشتن کامل تحریم‌ها برای دستیابی به توافق نهایی بین ایران و 1+5 گفت همانطور که ایران همکاری لازم را با 1+5 داشته آن‌ها هم باید متقابلا کل تحریم‌ها را لغو کنند.

سید باقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: معتقدم اگر هم ضرورتی برای تمدید مذاکرات وجود داشته باشد باید برای زمان کوتاهی آن هم برای آخرین بار نسبت به تمدید مذاکرات اقدام شود.

وی افزود: این شیوه به نفع ما نیست زیرا آن‌ها فقط وقت کشی می‌کنند تا به اهداف خودشان دست پیدا کنند و درواقع بیشتر به دنبال کند کردن روند کار هستند.

حسینی اضافه کرد: به نظر می‌رسد اگر هم ضرورتی برای تمدید مذاکرات وجود داشته باشد باید برای آخرین بار زمان کوتاهی داده شود زیرا جمهوری اسلامی تاکنون به اندازه کافی کوتاه آمده و بیش از این امکان عقب نشینی ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه گفته می شود آمریکایی ها به دنبال مقصر جلوه دادن ایران در به نتیجه نرسیدن مذاکرات هستند گفت: قطعا افکار عمومی این را نمی پذیرد که جمهوری اسلامی در مسیر مذاکرات کوتاهی کرده و مقصر است.

حسینی با بیان اینکه برداشتن تحریم‌ها در توافق اولیه پیش بینی شده اظهار کرد: همان طور که همکاری ایران با 1+5 به شکل پله‌ای نبوده آن‌ها هم باید متقابلا کل تحریم‌ها را بردارند زیرا دلیلشان برای این تحریم‌ها ادعاهای بی‌اساسی است که مطرح کرده بودند و حالا که بی‌اساس بودن ادعاهایشان ثابت شده باید تحریم‌ها را بردارند.

انتهای پیام

کد N558602

وبگردی