آفتاب

رژیم صهیونیستی 25 جنگنده F-35 دیگر از آمریکا می‌خرد

رژیم صهیونیستی 25 جنگنده F-35 دیگر از آمریکا می‌خرد

منابعی در رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم قصد دارد دومین محموله از جنگنده‌های F-35 آمریکایی را متشکل از 25 فروند از این نوع جنگنده‌ها، خریداری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع اسرائیلی امروز (سه شنبه) با اعلام این خبر عنوان کردند که با اضافه شدن این 25 جنگنده F-35 ، مجموع جنگنده‌های F-35 اسرائیل به 44 عدد خواهد رسید.

در سال 2010 اسرائیل نخستین ناوگان جنگنده‌های F-35 خود را متشکل از 19 عدد از این جنگنده‌ها طی قراردادی 2.75 میلیارد دلاری خریداری کرد.

در توافقی که اسرائیل و آمریکا برای خرید جنگنده‌های F-35 منعقد کرده‌اند اسرائیل می‌تواند تا 75 عدد از این جنگنده‌ها خریداری کند.

موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که چند روز پیش به آمریکا سفر کرده بود سفارش اولیه حدود 25 فروند دیگر از جنگنده‌های F-35 را به آمریکایی‌ها تحویل داده است. این خبر از سوی منابع نظامی در رژیم صهیونیستی که نامشان را فاش نساختند اعلام و تایید شده است.

قرار است نخستین محموله از جنگنده‌های F-35 در فاصله زمانی سال 2016 تا 2018 به اسرائیل تحویل داده شود. منابع خبری نظامی در اسرائیل همچنین گفتند که خرید ناوگان دوم این جنگنده‌ها باید از سوی یک کمیته دولتی رژیم صهیونیستی تصویب شود. سفارت آمریکا در اسرائیل نیز درباره این خبر اظهارنظر نکرده است.

واشنگتن هرساله میزان سه میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل اختصاص می‌دهد که بخش اعظم آن صرف خرید تجهیزات از آمریکایی می‌شود. شرکت‌های اسرائیلی از جمله شرکت "البیت سیستمز" و شرکت "صنایع هوافضای اسرائیل" در ساخت تکنولوژی‌های جنگنده‌های F-35 مشارکت دارند.

انتهای پیام

کد N558535

وبگردی