آفتاب
نائب رییس فراکسیون رهروان در گفت‌و‌گو با ایلنا خبر داد:

برگزاری جلسه رهروان با نیلی فردا صبح/حضور روحانی تاثیر دارد

برگزاری جلسه رهروان با نیلی فردا صبح/حضور روحانی تاثیر دارد

رایزنی‌هایی به صورت گعده‌ای وگپ و گفت صورت گرفته است ولی این گفت‌و‌گو‌ها به صورت جدی و رسمی صورت نگرفته است.

نائب رییس فراکسیون رهروان از جلسه این فراسیون با نیلی، وزیر پیشنهادی وزارت علوم داد و گفت: نمایندگان نظرات متنوع و مختلفی درباره وزیر پیشنهادی داشتند. بر همین اساس اعضای هیات رییسه فراسیون به این نتیجه رسیدند جلسه‌ای مجددا فردا و پیش  از  جلسه علنی مجلس برگزار کرده و طی آن به یک نتیجهٔ قاطع دست پیدا کنند.

بهروز نعمتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره نظر نمایندگان مجلس نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی وزارت خانه علوم، گفت: تاکنون جلسات مختلفی بین نمایندگان و وزیر پیشنهادی برگزار شده که نتیجه نهایی آن در جلسه رای اعتماد مشخص خواهد شد. البته در همین جلسه رای اعتماد نیز عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند تاثیر گذار باشد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که اعضای این هیات و در راس آن ریاست مجلس شورای اسلامی چه نظری درباره وزیر پیشنهادی وزارت علوم دارد، تصریح کرد: هیات رییسه در چنین شرایطی اعلام نظر صریحی ندارد تا نمایندگان تصمیم نهایی خود را مستقل اعلام نمایند.

نایب رییس فراکسیون رهروان همچنین در پاسخ به این سوال که جلسات نیلی با اعضای این فراکسیون چه نتیجه‌ای داشته است، اظهار کرد: جلسه‌ای برگزار شد که طی آن نمایندگان نظرات متنوع و مختلفی درباره وزیر پیشنهادی داشتند. بر همین اساس اعضای هیات رییسه فراسیون به این نتیجه رسیدند جلسه‌ای مجددا فردا و پیش جلسه علنی مجلس برگزار کرده و طی آن به یک نتیجهٔ قاطع دست پیدا کنند.

نعمتی در پاسخ به این سوال که آیا جلسه‌ای بین فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان برای ارزیابی وزیر پیشنهادی برگزار شده است، افزود: رایزنی‌هایی به صورت گعده‌ای وگپ و گفت صورت گرفته است ولی این گفت‌و‌گو‌ها به صورت جدی و رسمی صورت نگرفته است.

وی همچنین درباره تاثیر حضور روحانی در جلسه رای اعتماد، گفت: بدون شک تاثیر به سزایی خواهد داشت. یکی از نقدهایی که به روحانی وارد بود این است ایشان در جلسه استیضاح آقای فرجی دانا حاضر نبود. در حالی که اگر ایشان حاضر می‌شدند و دفاع می کردند قطعا نظر نمایندگان تغییر پیدا می کرد.

کد N558501

وبگردی