آفتاب
طی صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛

دعوت جبهه اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی در انتخابات خبرگان

دعوت جبهه اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی در انتخابات خبرگان

جلسه جبهه اصلاح با حضور اکثریت اعضا و در دفتر کانون هم‌بستگی فرهنگیان ایران برگزار شد و در این جلسه بعد از بحث و بررسی مسائل داخلی و بین‌المللی به اتفاق آرا اعضا با صدور بیانیه‌ای از آیت‌الله هاشمی برای کاندیداتوری انتخابات خبرگان دعوت به عمل آوردند.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به جلسه شب گذشته جبهه اصلاح‌طلبان عنوان کرد: شب گذشته اعضای جبهه اصلاح‌طلبان حمایت خود را از کاندیداتوری آیت الله هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان اعلام کردند.


مجید محتشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، وی با بیان اینکه این جلسه با حضور اکثریت اعضا و در دفتر کانون هم‌بستگی فرهنگیان ایران برگزار شد، گفت:در این جلسه بعد از بحث و بررسی مسائل داخلی و بین‌المللی به اتفاق آرا اعضا با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی اعلام کردند.


وی با اشاره به تاکید اعضای جبهه اصلاح‌طلبان بر ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 بدونتوجه به دلواپسی گروه‌هایی که تمایلی به حل موضوعات هسته‌ای ندارند، گفت: در این جلسه خطاب به دولت یازدهم عنوان شد که با استراتژی بردـبرد و حفظ منافع ملی ایران مذاکرات را به شکل فشرده پیش ببرند.


محتشمی افزود: در دولت‌های نهم و دهم که آمریکا و غرب برای ایجاد حلقه محاصره اقتصادی علیه ایران بودند، عملا با روندهای نادرست دولت‌های 9 و 10 زنجیره و حلقه محاصره پیرامون ایران تنگ‌تر شد و امروز برای توافق با 1+5 نیاز به طی مسیر دشوارتری داریم و این بار باید گره کوری را که دولت 9 و 19 بست با سرانگشت تدبیر باز کرد.


وی با اشاره به اجرای حکم قصاص ریحانه جباری یاداور شد:از نظر ما هم روند قضایی برای حکم قصاص ریحانه جباری طی شده بود اما این حکم می‌تونست با 2 ماه تاخیر اجرا شود تا از بحث مذاکرات فشرده با 1+5 و حساسیت‌هایی که وجود داشت، عبود کنیم.


سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان در ادامه به قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر را مورد اشاره قرار داد و گفت: در جلسه شب گذشته همچنین در خصوص بررسی این قانون در صحن مجلس اعلام شد که با توجه به دیگر ضروریات کشور پیش‌بینی می‌شد که با طرح این موضوع در مجلس با این بهانه دشمنان نظام به اعمال فشارهای حقوق بشری علیه ایران روی آورده و مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار دهند.


وی افزود: هرچند که حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از ضوریات یک جامعه اسلامی است، اما به لحاظ زمانی وقتی که در اوج مذاکرات هسته‌ای هستیم می‌توانستیم که آ را مدیریت کنیم و با آرامش بیش‌تری به صحن مجلس ببریم.
وی با بیان اینکه شرایط داخل کشور نباید به گونه‌ای باشد که از داخل آن چندصدایی شنیده شود، گفت: در جلسه شب گذشته همچین اعضا با محکوم کردن حادثه اسیدپاشی‌ها تاکید کردد که مرز امر به معروف و نهی از منکر تا تذکر لسانی است و هرگونه اعمال خشونت غیر از مسیر قضایی و حقوقی محکوم است.

کد N558438

وبگردی