آفتاب
در سفر رحیم پور به اسلام‌آباد مطرح شد

لزوم همکاری ایران و پاکستان برای ارتقاء امنیت در مرزهای مشترک

لزوم همکاری ایران و پاکستان برای ارتقاء امنیت در مرزهای مشترک

مقامات ایران و پاکستان ضمن دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر توافق کردند تا برای افزایش امنیت در مرز مشترک‌شان با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نوشته روزنامه اکسپرس تریبون چاپ پاکستان، ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا- اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه به منظور دیدار با مقامات بلندپایه وزارت خارجه پاکستان به اسلام‌آباد سفر کرد.

دو طرف در این دیدار بر لزوم همکاری دوجانبه برای افزایش روابط میان تهران- اسلام‌آباد و افزایش همکاری‌ها در حوزه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی و امنیت مرزی تأکید کردند.

معاون وزیر امور خارجه ایران در حالی به پاکستان سفر کرده است که اخیرا" حملات تروریستی درنزدیک مرز مشترک ایران و پاکستان رو به افزایش است.

به نوشته این روزنامه، مقامات ایران و پاکستان در این دیدارها درباره افزایش این تنش‌های مرزی رایزنی و برای برداشتن گام‌های دوطرفه به منظور جلوگیری از وقوع این حوادث در آینده توافق کردند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، ابراهیم رحیم‌ پور با سرتاج عزیز مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور امنیت ملی و روابط خارجی و سیدطارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر در روابط خارجی دیدار کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، علاوه بر این اعلام کرد ایران و پاکستان هشتمین دور از رایزنی‌های سیاسی دوجانبه در دفتر وزارت امور خارجه را برگزار کردند که ابراهیم رحیم‌پور سرپرستی هیأت ایرانی را به عهده داشته است.

در این رایزنی‌ها نیز روی روابط دوجانبه شامل تعاملات سیاسی، همکاری‌های تجاری و اقتصادی، پروژه خط انتقال گاز طبیعی و همکاری در زمینه انرژی به علاوه امنیت مرزی تأکید شده است.

دو طرف همچنین ضمن بررسی حوادث مرزی اخیر توافق کردند تا برای ارتقاء امنیت مرز مشترک ایران و پاکستان اقدامات لازم شامل همکاری‌ میان مقامات مرکزی مربوط و دیدار مکانیزم‌های تأسیس شده را بکار گیرند.

انتهای پیام

کد N558078

وبگردی