آفتاب

برگزاری کنفرانس حرکت تاریخی عاشورا و اهداف امام حسین(ع)در راولپندی

برگزاری کنفرانس حرکت تاریخی عاشورا و اهداف امام حسین(ع)در راولپندی

کنفرانس حرکت تاریخی عاشورا و اهداف امام حسین(ع)با همکاری انجمن عالمی پنجتن پاک در شورای هنری راولپندی برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این کنفرانس که محمد اکبری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی به عنوان مهمان ویژه شرکت داشت، علما و دانشمندان مذاهب مختلف در خصوص حرکت تاریخی عاشورا و اقتضائات اهداف امام حسین علیه السلام در عصر حاضر سخنرانی کردند.

مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی، گفت: امام حسین(ع) با شعار اصلاح در امت جدش حرکت خود را شروع و در این راه، جان خود را نیز فدا کردند.

اکبری شرایط کنونی را نیز شرایطی حساس بیان کرد که در صورت عدم توجه به اولویت‌ها آسیب کلی به امت واحده اسلامی وارد شده و کل جهان اسلام متاثر از آن خواهد شد.

الله یار نیازی، دبیر متحده علماء و مشایخ گفت: هرکس که کلمه لااله الا الله می‌خواند احسان امام حسین(ع) را فراموش نمی‌کند.

سیدعلی اکبر کاظمی گفت: امام حسین(ع) میراث مشترک همه ملت اسلام و پیام امام حسین(ع) برای همه است. ایشان امام انسانیت، حریت و مظلومین است. کربلا میزان صداقت و یک درسگاه است.

مهارج کرشنا هندو مذهب گفت: شخصیت‌هایی از هر گروه که اینجا حضور دارند، لائق تحسین و مبارک هستند. یزیدیان می‌خواهند کارهای خود را به لباس اسلام بپوشانند.

در پایان، لوح یادبود کربلای معلی به رسم یادبود به پیر عظمت الله سلطان رئیس انجمن پنجتن پاک اهداء شد.

انتهای پیام

کد N557889

وبگردی