آفتاب
حسین طلا:

ایران اسلامی بر اساس فرهنگ حسینی اهل مذاکره است اما اهل معامله نیست

ایران اسلامی بر اساس فرهنگ حسینی اهل مذاکره است اما اهل معامله نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و تداوم آن بوسیله رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و با خون 230 هزار شهید ادامه یافت و امروز در اوج قدرت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین طلا طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این جریان مقاومت در مقابل حرف زور امروز قدرت‌های بزرگ چپاولگر و مزدوران داعشی آن را در عراق، سوریه و لبنان زمین‌گیر کرده و بسیج مستضعفین را از ایران تا کرانه باختری تشکیل داده است.

وی افزود: آنچه امروز موجب افتخار است خط مقاومت و پایداری است و نه خط سازش به هر قیمتی. جریان مقاومت موجب عزت ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس را فراهم آورد و خط سازش جام زهر را به دست امام راحل داد. حال مذاکرات هسته‌ای بر سر حقوق ملت مسلمان و انقلابی ایران که این روزها رو به اتمام است حقوقی که دستیابی به آن با هزینه‌های مادی و معنوی زیادی محقق شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجددا اعلام می‌نماییم آنچه که ایران قدرتمند اسلامی را متقاعد نمود بر سر میز مذاکره با قدرت‌های مدعی دروغین صلح جهانی بنشاند بر اساس یک راهبرد بود نه شوق به توافق از سر تهدید و تحریم و ایران اسلامی معتقد است اگر به مذاکره حقوق حقه خود را به دست آورد حاصل مطلوب است و در صورت مواجهه با عدم به رسمیت شناختن و لغو تحریم‌ها مجددا فریاد می‌زنیم که دولت‌های مدعی نگرانی از ایران هسته‌ای ندارند و رفتار آنها چیزی جز ایران‌هراسی نیست.

طلا با بیان اینکه توافق با هر شکلی با فرهنگ عاشورایی تناقض دارد، گفت: تصور اینکه ایران بر سر میز مذاکره موضوعاتی چون قدرت نظامی و موشکی خود و یا حمایت از گروه‌های آزادیبخش و مظلوم جهان را با نان و دارو معامله خواهد کرد باور غلطی است و در یک کلام ایران اسلامی بر اساس فرهنگ حسینی اهل مذاکره است اما اهل معامله نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این رو دولت نباید تمامی تخم‌مرغ‌های خود را در سبد مذاکره بچیند و انتظار برای چرخیدن چرخ زندگی مردم بعد از توافق با گروه 1+5 که بارها با عمل‌شان نشان دادند که نمی‌توان بر دیوار آنان یادگاری نوشت ساختن خانه‌ای بر روی آب است و راهکار همان است که رهبری فرمودند و آن چیزی جز اقتصاد مقاومتی نیست.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اقتصاد ایران اسلامی بیشتر از آنکه نیازمند سرمایه باشد نیازمند فناوری و مدیریت منابع است و نمونه‌های موفقیت‌آمیز خودکفایی صنعتی و علمی کشور در حوزه‌های دارو، تجهیزات پزشکی، نظامی، موشکی، نانو، سلول‌های بنیادی و ... در فضای تحریم گواه این مدعاست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منابع و امکانات ریلی و جاده‌ای، تعداد بالای فارغ‌التحصیلان و نیروهای ماهر و کارآفرین، گستردگی نظام آموزشی و سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و همچنین منابع صندوق توسعه ملی و امکان مناسب تحریم نفتی برای انگیزه قوی از دوری از اقتصاد نفتی فرصت طلایی را برای جهش اقتصادی فراهم آورده است، مشروط به درگیر شدن مذاکرات هسته‌ای تنها توسط وزارت امور خارجه و نه همه دولت.

وی با ناجوانمردانه خواندن حادثه اسیدپاشی‌های اخیرمدعی شد: آنچه که دل مردم و مسئولین را به درد آورده اسیدپاشی به چهره زنان و کودکانی است که به نظر می‌رسد قربانی یک انتقام‌گیری سیاسی شده‌اند و این اقدام که یادآور برخی سناریوهای خودساخته سال‌های نه چندان دور است باید مورد برخورد جدی قرار گیرد و از وزارت اطلاعات می‌خواهیم همان‌طور که با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی عبدالمالک ریگی را در آسمان شکار نمود مقصران این حادثه را که نه فقط به چهره زن و کودک بی‌گناه بلکه به چهره اسلام، نظام و متدین صدمه وارد نمود به دست عدالت بسپارد و از قوه قضاییه نیز می‌خواهیم ضمن روشن کردن ابعاد پشت پرده احتمالی این واقعه با مقصران آن برخورد عبرت‌آمیز نمایند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حال که موضوع رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم مطرح است کوچک‌ترین تمایل وزیر به افراد قانون‌گریز، اتفاقات سال 88 می‌تواند آرامش کشور و فضای دانشگاهی را به هم بزند.

انتهای پیام

کد N557873

وبگردی