آفتاب

تشکیل فراکسیون پارلمانی در حمایت از ساکنان جنوب یمن/ خنثی سازی 2 بمب در صنعاء

تشکیل فراکسیون پارلمانی در حمایت از ساکنان جنوب یمن/ خنثی سازی 2 بمب در صنعاء

نمایندگان پارلمان یمن ضمن تایید تظاهرات‌هایی که ساکنان جنوبی یمن با هدف جدایی از بخش شمالی کشور به راه انداخته‌اند، از تشکیل یک فراکسیون پارلمانی به منظور حمایت از درخواست‌های ساکنان جنوب کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، طی این نشست 21 نماینده جنوب یمن و محمدعلی نادی، رئیس پارلمان در شهر عدن حضور پیدا کردند.

نمایندگانی که در این نشست حضور داشتند اعلام کردند که به منظور ایجاد تشکل سیاسی که اعضای پارلمان جنوب یمن را شامل شود و همچنین به منظور تلاش برای تحقق خواسته‌های ساکنان جنوب آن هم از طریق دستاوردهای گفتگوهای ملی، فراکسیون پارلمانی جنوبی را تشکیل می‌دهند.

افراد شرکت‌کننده در این نشست در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما تظاهرات‌ مسالمت‌آمیز شهروندان خود را تایید می‌کنیم و از تمام تشکل‌ها و نهادهای جنوب می‌خواهیم که به نمایندگان منتخب خود توجه کنند و تا جایی که امکان‌پذیر است خواسته‌های قانونی و بر حق ساکنان جنوب یمن را برآورده سازند.

اعضای پارلمان ضمن درخواست ارائه راه‌حل عادلانه برای حل مشکلات سیاسی جنوب یمن که رضایت مردم را در پی داشته باشد، تلاش‌های جدی برای یکپارچه کردن تمام تشکل‌های جنوبی کشور خواستار شدند.

در همین راستا اعضای پارلمان از عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن خواستند تا برای ایستادگی کنار مردم و دور کردن کشور از جنگ‌های داخلی، تلاش بیشتری کند.

از سوی دیگر دستگاه‌های امنیتی یمن از خنثی کردن دو بمب در صنعاء، پایتخت این کشور خبر دادند.

مرکز رسانه‌های امنیتی یمن وابسته به وزارت کشور اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی یمن شخصی را که اقدام به کاشت یک بمب چهار کیلویی در پایتخت یمن کرده بود را بازداشت کردند و پس از خنثی‌سازی، آن را به منظور بررسی‌های لازم به طرف‌های ذی‌ربط داده است.

دستگاه‌های امنیتی همچنین یک بمب را در سنحان واقع در جنوب شرقی صنعاء که آماده انفجار بود، سریعا خنثی کردند که تحقیقات لازم درباره اهداف و انگیزه این بمب‌گذاری‌ها همچنان ادامه دارد.

دستگاه‌های امنیتی یمن همچنین جوانی را که 900 گلوله در ماشین پنهان کرده بود را دستگیر کردند. این جوان در اعترافات خود گفت که قصد داشته این گلوله‌ها را در بازار به فروش برساند.

انتهای پیام

کد N557817

وبگردی