آفتاب
در جریان بازدید از مسجد الاقصی؛

رامی الحمدالله: قدس شرقی پایتخت ابدی فلسطین است

رامی الحمدالله: قدس شرقی پایتخت ابدی فلسطین است

نخست‌وزیر دولت توافق ملی در بازدید از مسجد الاقصی اقدامات رژیم صهیونیستی در این شهر را مخالف قوانین بین‌المللی توصیف کرد و گفت: هیچ طرح قانونی بدون موافقت با پایتختی قدس شرقی معنا ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، رامی الحمدالله، نخست‌وزیر دولت توافق ملی تاکید کرد: قدس شرقی پایتخت ابدی کشور فلسطین است و هیچ طرح قانونی بدون آن معنا ندارد.

الحمدلله در این بازدید اشغال فلسطین را غیرقانونی و تمامی تجاوزات این رژیم در سرزمین فلسطین را مخالف قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

نخست‌وزیر دولت توافق ملی فلسطین گفت: رهبری فلسطین از سازمان ملل خواسته است امنیت این شهر را فراهم کند.

همچنین با برقراری تماس‌های بین‌المللی و عربی از شورای امنیت خواست خطر را از اماکن مقدس این شهر دور کند.

وی در ادامه تاکید کرد: قدس و مسجدالاقصی خط قرمز ما هستند و بازدید امروز ما در راستای کمک کردن به اهالی بیت‌المقدس برای حمایت از مقدسات شهر، مسجد الاقصی و پایتخت فلسطین است و تاکید می‌کنیم بدون پایتختی بیت‌المقدس هیچ راه‌حل و توافقنامه‌ای امکان ندارد. رهبران فلسطین و در راس همه آنها محمود عباس برای دور کردن خطرات از این مسجد تلاش می‌کنند.

شیخ محمد حسین مفتی بیت المقدس بازدید رامی الحمدالله را این گونه توصیف کرد: این بازدید در زمان درست و در راستای توقف روند یهودی‌سازی شهر و مقدسات آن انجام شده است و نه‌تنها یورش‌های شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی را متوقف می‌کند بلکه پروژه‌ها و برنامه‌های طرح تقسیم این مسجد را خنثی و حاکمیت اردن را به‌طور کامل از این مسجد دور می‌کند.

انتهای پیام

کد N557735

وبگردی