آفتاب

بازداشت 162 تروریست در طرابلس لبنان / ارتش در جستجوی تروریست‌های متواری

بازداشت 162 تروریست در طرابلس لبنان / ارتش در جستجوی تروریست‌های متواری

در حالی که ارتش لبنان پس از راندن افراد مسلح از طرابلس از افراد مسلحی که گریخته بودند خواست تا خود را تسلیم کنند، وزارت خارجه آمریکا از کشته شدن نظامیان لبنانی در درگیری با افراد مسلح در طرابلس ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، به دنبال سیطره ارتش لبنان بر منطقه «باب التبانه» در طرابلس، یکی از آخرین مراکز افراد مسلح در این شهر پس از پایان سه روز درگیری شدید، ارتش لبنان از افراد مسلحی که گریخته‌اند خواست تا خود را تسلیم کنند و در غیر این صورت ارتش به پیگرد و بازداشت آنها ادامه می‌دهد.

همچنین ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش به استقرار خود در منطقه باب التبانه و تمامی مناطق طرابلس ادامه می‌دهند و براساس نتیجه عملیات نظامی ارتش از آغاز این عملیات در 24 اکتبر تاکنون 162 تروریست در طرابلس بازداشت شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ارتش عملیات بازرسی گسترده‌ای را در منطقه «عکار» برای یافتن افراد مسلحی که از درگیری‌ها گریخته‌اند انجام می‌دهند.

در همین راستا جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام حمایت این کشور از لبنان گفت: ما از کشته شدن سربازان و نظامیان لبنانی که به خاطر دفاع از لبنان در مقابل تروریست‌ها کشته شدند، ابراز تاسف می‌کنیم.

وی افزود: واشنگتن شجاعت نیروهای مسلح لبنان را که برای حفظ امنیت در طرابلس و عکار تلاش می‌کنند، می‌ستاید.

اخیراً در پی درگیری‌های میان ارتش لبنان و افراد مسلح در طرابلس 11 نظامی لبنانی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N557699

وبگردی