آفتاب

طرابلس پاک‌سازی شد

طرابلس پاک‌سازی شد

تسنیم نوشت:

ارتش لبنان با پاک‌سازی طرابلس بیشتر عناصر تکفیری را در این شهر بازداشت کرد، سران تروریست‌ها از طرابلس فراری شدند.
یک منبع نظامی برجسته به روزنامه الجمهوریه گفت که طرابلس برای اولین بار در روزهای اخیر از عناصر مسلح خالی شده است، این در حالی است که در معرکه‌های پیشین و طرحهای امنیتی که پیشتر اعمال می‌شد، عناصر مسلح یا از شهر خارج می‌شدند یا با حفظ کامل آمادگی برای بازگشت به مبارزات، به زندگی طبیعی خود بازمی‌گشتند.

164 تروریست در طرابلس بازداشت شدند


این منبع تأکید کرد که ارتش ضمن ورود به محلات التبانه که در دست تروریست‌های تکفیری قرار داشت، دست‌کم 164 فرد مشکوک به حضور در اقدامات طرابلس و بحنین را بازداشت کرده است و تحقیقات انجام شده میزان دست داشتن هریک از آن‌ها در درگیری‌ها را نشان می‌دهد.
وی ابراز داشت که درگیری‌های طرابلس سخت‌ترین درگیری‌ها و پیچیده‌ترین آنها بود، چرا که در داخل مناطق مسکونی و مملو از جمعیت انجام می‌شد و عناصر مسلح نیز از شهروندان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کردند.

سران تروریست‌های طرابلس از شهر فرار کردند

این منبع نظامی برجسته ضمن ابراز خرسندی از مشخص شدن تکلیف قطعی نتیجه جنگ ابراز عقیده کرد که شادی المولوی، اسامه منصور و خالد حبلص از شهر فراری شده‌اند. بعد از اینکه ارتش معرکه این درگیری را از مناطق مسکونی دور کرد، آنها برگ فشار خود را از دست دادند و مجبور شدند از شهر فرار کنند. البته ارتش همچنان به تعقیب آنها ادامه می‌دهد.

ارتش یک عملیات تروریستی در صیدا را ناکام گذاشت


همچنین نیروهای ارتش لبنان دیروز موفق شدند در شهر صیدا در جنوب این کشور باندی تروریستی تکفیری را که قصد داشتند به مجتمع السیدة زهرا(س) در دهه اول محرم حمله کنند، شناسایی و این توطئه را خنثی نمایند.

ارتش لبنان عصر دیروز در منزل "انور الآغا" یکی از هواداران شیخ تکفیری فراری در محله باب السرای صیدای قدیم مقدار زیادی سلاح جنگی و مهمات و تجهیزات نظامی کشف و ضبط کنند.

منابع امنیتی در شماره امروز روزنامه السفیر اطلاع دادند که این باند متشکل از یک لبنانی و سه سوری بوده و برای اقدامی تروریستی و حمله به مجتمع السیده زهرا(س) در یکی از روزهای محرم و همچنین مرکز امنیت ارتش در شهر صیدا برنامه ریزی کرده بود.

اعتراف تروریست لبنانی به ابعاد تازه توطئه تکفیری‌ها

بعد از اینکه رسانه‌های مختلف ابعاد گسترده‌ای از طرحهای تروریستی برای تشکیل امارت تکفیری در شمال لبنان را فاش کردند، احمد میقاتی تروریست معروف و بازداشت شده لبنانی نیز اعتراف کرد که از طریق گروه خود به‌دنبال اشغال برخی روستاهای شمالی از جمله بخعون، عاصون، سیر الضنیة، بقاع و صفرین بوده است، چرا که ارتش حضور امنیتی فعالی در این روستاها نداشت. اشغال این روستاها قرار بود زمینه‌ساز اعلام آنها به‌عنوان منطقه امن برای عناصر داعش شود و پرچم‌های داعش بر فراز آنها افراشته شده و مراسم بیعت از ابوبکر البغدادی در آنها برگزار شود.
بنا به اعترافات میقاتی، این طرح قرار بود همزمان با ایجاد ناامنی در طرابلس و اطراف آن ادامه پیدا کند، البته این بخشی از طرحی بزرگ‌تر بود که منطقه قلمون سوریه را به بخشهای شمالی لبنان ارتباط می‌داد. شادی المولوی و اسامه منصور نیز از این طرح اطلاع داشتند واین طرح قرار بود یک ماه بعد از تصویب به انجام برسد.

الشرق الاوسط: داعش به‌دنبال دستیابی به آب‌های آزاد است

در این راستا یک منبع نظامی به روزنامه الشرق الاوسط نیز گفت که امارتی که تروریست‌ها متشکل از داعش و النصره به‌دنبال تشکیل آن بودند، قرار بود در شمال لبنان ایجاد شود و راه رسیدن داعش به دریا را باز کند. البته ارتش لبنان با این اقدام خود، طرح تکفیری‌ها را ناکام گذاشت.
تندروهای تکفیری حتی به‌دنبال سقوط طرابلس هم بودند و می‌خواستند آن را مانند شهر موصل از آن خود کنند و از آنجا تسلط خود را به شهرهای دیگر نیز گسترش دهند.

وزارت خارجه آمریکا بالاخره ضد تروریست‌ها بیانیه داد


بعد از 4 روز درگیری در لبنان بالاخره وزارت خارجه آمریکا نسبت به این اقدامات بیانیه داد و جین ساکی سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که از مفقود شدن نظامیان و افسران لبنانی در راه دفاع از لبنان و مقابله با گروه‌های تروریستی متأسف است.
این وزارتخانه اقدامات تروریست‌ها در لبنان را محکوم نکرد و هیچ راهکاری برای مقابله با تروریست‌ها و کمک به ارتش و دولت در این راه ارائه نکرد. این در حالی است که واشنگتن سنگ‌اندازی در روند ارسال کمکهای نظامی ایران به ارتش لبنان برای مقابله با تروریست‌ها را از مدتی پیش کلید زده است.

52261

کد N557690

وبگردی