آفتاب

اخراج 1836 خبرنگار ترکیه‌ای در دوران حزب حاکم عدالت و توسعه

اخراج 1836 خبرنگار ترکیه‌ای در دوران حزب حاکم عدالت و توسعه

معاون رهبر حزب مخالف مردم جمهوری خواه ترکیه ضمن انتشار یک گزارش جدید گفت: در 12 سال حکومت حزب حاکم عدالت و توسعه حدود 1863 خبرنگار اخراج شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، ولی آغ بابا، معاون رهبر حزب مخالف مردم جمهوری خواه ترکیه به خبرنگاران گفت: این گزارش تحت عنوان "خبرنگارانی که قلم‌شان شکسته شده" به عنوان یک کتاب چاپ شده وشامل روایت 42 تن از کارمندان رسانه درباره احزابشان است. 20 تن از این افراد حتی نخواستند نامشان در این کتاب برده شود چرا که از پیامدهای آن می‌ترسند.

وی همچنین تاکید کرد، تعداد خبرنگارانی که عضو سندیکای مطبوعات باشند در سال‌های اخیر به طور چشمگیری کاهش یافته و از 21 درصد در سال 2009 میلادی به تنها 7 / 4 درصد در سال 2014 میلادی رسیده است.

آغ بابا افزود: حزب حاکم عدالت و توسعه بزرگترین "رئیس رسانه‌ای" ترکیه شده است و حزب مخالف مردم جمهوری خواه این گزارش را برای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز می‌فرستد.

این گزارش شامل سه فهرست است: خبرنگارانی که به صورت انفرادی اخراج شده‌اند، خبرنگارانی که به صورت جمعی اخراج شده‌اند و خبرنگارانی که در حال حاضر در زندان هستند.

این گزارش همچنین شامل هشدارهای چندین سازمان بین المللی درباره آزادی مطبوعاتی نگران کننده ترکیه است.

آغ بابا افزود، این گزارش ترجمه و برای سازمان‌های بین المللی ارسال خواهد شد.

در همین حال اوزگور اوزل، معاون برجسته حزب مخالف مردم جمهوری خواه نبود یک سندیکای مطبوعات واقعی و مستقل را به عنوان مهمترین درسی که باید از این گزارش گرفت توصیف کرد.

انتهای پیام

کد N557671

وبگردی