آفتاب

نماینده کنگره آمریکا: پاکستان منشا بی‌ثباتی است

نماینده کنگره آمریکا: پاکستان منشا بی‌ثباتی است

یکی از اعضای کنگره آمریکا تاکید کرد، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نشان خواهد داد که پاکستان منبع اصلی بی‌ثباتی در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانا روهرا باچر، از اعضای کنگره آمریکا در گفت‌وگو با نووستی اظهار کرد: بدترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که اجازه دهیم نیروهای آمریکایی در افغانستان بمانند چراکه به نماد اشغال خارجی تبدیل می‌شوند. نهایتاً همه می‌گویند اگر این نیروهای خارجی در افغانستان نبودند، ما با این خشونت‌ها روبه‌رو نمی‌شدیم. حال جهان متوجه خواهد شد که پاکستان و نه ایالات متحده طی 10 سال گذشته مسئول آشوب‌ها بوده است.

روهرا باچر با استقبال از تصمیم وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای خارج کردن آخرین گروه از تفنگداران دریایی و نیز خروج نیروهای جنگی انگلیس از افغانستان و تحویل آخرین پایگاه نظامی به نیروهای افغان استقبال کرد.

وی همچنین از منتقدانی که می‌گویند با خروج آمریکایی‌ها، این کشور به آشوب کشیده می‌شود، انتقاد کرد.

این نماینده کنگره آمریکا تاکید کرد: آمریکا نمی‌تواند در هر جای جهان که مشکل به وجود آمد، نیرو مستقر کند. بدون حضور ارتش ایالات متحده در افغانستان، گروه‌های مختلف فرصت پیدا می‌کنند تا با یکدیگر سازش کنند. من نسبت به آینده افغانستان خوش بین هستم. خوشبختانه تشکیل دولت ائتلافی جدید افغانستان نشان می‌دهد که مردم افغانستان به‌جای آنکه متکی به نیروهای خارجی باشند، می‌خواهند خودشان به توافق دست یابند. حال آنها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و گذشته را پشت سر قرار دهند.

به دنبال 13 سال جنگ آمریکا با هدف ریشه‌کن کردن شبکه تروریستی القاعده، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه مه اعلام کرد، نیروهای آمریکایی تا پایان سال 2016 روند خروج از افغانستان را تکمیل می‌کنند و نیروهای مازاد متشکل از 9800 تن در اوایل سال 2015 به نیروهای امنیتی افغان کمک خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N557669

وبگردی