آفتاب
با حضور معاون وزیر خارجه کشورمان در نیویورک انجام شد

ارائه دستاوردهای اجلاس حقوقی تهران به سازمان ملل متحد

ارائه دستاوردهای اجلاس حقوقی تهران به سازمان ملل متحد

مهدی دانش یزدی، معاون وزیر امور خارجه و رئیس اجلاس پنجاه و سوم سازمان حقوقی مشورتی آسیایی و آفریقایی در تهران با حضور در نشست چشم‌اندازها و چالش‌های حقوق بین‌الملل در نیویورک، به ارائه دستاوردهای اجلاس تهران در جمع دیپلمات‌ها و حقوقدانان بین‌المللی در محل سازمان ملل پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وی طی سخنانی به لزوم ایفای نقش بیشتر کشورهای در حال توسعه در هنجارسازی‌های حقوقی بین‌المللی اشاره و از کشورهای آسیایی و آفریقایی برای تعامل بیشتر با یکدیگر برای ایجاد توازن در فرآیندهای حقوقی بین‌المللی دعوت نمود.

دانش‌یزدی در ادامه با تاکید بر ضرورت پرداختن به جنبه‌های حقوقی مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌گرا و تروریسم و قطعنامه صادره در اجلاس تهران در این خصوص، اولویت این موضوع در سطح بین‌المللی را انکارناپذیر خوانده و خواستار همکاری کشورها در این خصوص شد.

وی همچنین با توجه به لزوم اتخاذ رویکرد توسعه محور در حوزه حقوق بین‌الملل، پرداختن به موضوعات در حال ظهور از جمله حقوق بین‌الملل در فضای سایبری را یک ضرورت دانسته و اشاره نمود که این موضوع در دستور کار سازمان حقوقی مشورتی آسیایی و آفریقایی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که سازمان ملل متحد همه ساله با حضور مشاورین حقوقی دولت‌های عضو و سازمان‌های بین‌المللی اقدام به برگزاری هفته حقوق بین‌الملل می‌نماید. در نشست ویژه امسال با موضوع فوق‌الذکر، علاوه بر معاون وزیر امور خارجه ایران، معاون حقوقی دبیرکل سازمان ملل، رئیس کمیته حقوقی مجمع عمومی، رئیس و چند تن از اعضای کمیسیون حقوق بین‌الملل ملل متحد، دبیرکل سازمان حقوقی مشورتی آسیایی و آفریقایی، رئیس انجمن حقوق بین‌الملل آمریکا و تعداد قابل توجهی از دیپلمات‌ها و حقوقدانان بین‌المللی حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N557538

وبگردی