آفتاب
با رد پیشنهاد احمد سالک:

تبلیغات سازمانی در معروف و منكر بلامانع است

تبلیغات سازمانی در معروف و منكر بلامانع است

احمد سالك در هنگام بررسی ماده 11 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منكر پیشنهاد ممنوعیت تبلیغات سازمان‌ها و نهادهای آموزشی به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده‌های تبلیغاتی سازمان‌ها را داد كه به تصویب نرسید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد احمد سالك رییس کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر ممنوعیت تبلیغات سازمان‌ها در امر به معروف و نهی از منكر مخالفت كردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا, احمد سالك در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در هنگام بررسی ماده 11 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منكر پیشنهاد ممنوعیت تبلیغات سازمان‌ها و نهادهای آموزشی به منظور جلوگیری از سوء استفاده‌های تبلیغاتی سازمان‌ها را داد.

ایرج ندیمی,نماینده لاهیجان در مخالفت با این پیشنهاد طی تذكری شفاهی در صحن علنی افزودن تبصره به ماده 11 را یك كار تكراری و بی‌نتیجه خوانده و از نمایندگان خواست تا به این پیشنهاد رای ندهند.

احمد سالك در این هنگام از هیات رییسه درخواست كرد تا با ایراد تذكر شكر خدا موسوی موافقت كرده و میكرفون او را باز كنند.

شكر خدا موسوی, طی تذكر شفاهی خود در صحن علنی ضمن حمایت از پیشنهاد احمد سالك اصلاح به هنگام قوانین را یك نقطه قوت و مثبت خوانده و اظهار كرد: اگر این اصلاح اكنون صورت بگیرد اولا باعث می‌شود تا در مناسبت های مختلف تحت لوای امر به معروف و نهی از منكر سازمان‌های مروبطه سوء استفاده نكنند. ثانیا باعث می‌شود تا در آینده دوباره مجلس برای رفع این اشكال به اصلاح قانون نپردازد.

وی ادامه داد: در شرایط كنونی 70 تا 80 درصد وقت مجلس صرف اصلاح قوانین می‌شود كه یك اتفاق ناپسند است.

در پایان نمایندگان در حالی با پیشنهاد احمد سالك مخالفت كردند كه محمدرضا خباز ,نماینده دولت هم مخالفت خود را با این تبصره اعلام كرد و كمیسیون شتکر نیز اعلام کرد که نظر خاصی در مورد این پیشنهاد ندارد.

کد N557516

وبگردی