آفتاب

روسیه خواستار تعیین خطوط مرزی جدید در شرق اوکراین شد

روسیه خواستار تعیین خطوط مرزی جدید در شرق اوکراین شد

وزیر امور خارجه روسیه گفت: تصمیم نهایی برای ایجاد تعیین خط مرزی جدید در جنوب شرق اوکراین بایستی ظرف دو یا سه روز آینده اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی،‌ سرگئی لاوروف،‌ وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی لایف و روزنامه ایزوستیا گفت: انتظار داریم که ظرف دو یا سه روز آینده این خط مرزی جدید در جنوب شرق اوکراین مورد توافق قرار گیرد؛ پس از آنکه توپخانه سنگین دولتی اوکراین از نواحی شرقی منطقه خارج شود و اقداماتی برای ثبات در منطقه صورت گیرد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین به این مساله اشاره کرد که نقض‌های مکرر آتش بس در منطقه از جانب نیروهای مستقل در شرق اوکراین و سربازان کی‌یف در جنوب شرق اوکراین به شدت بر این مساله تاکید دارد که خط مرزی جدید در جنوب شرقی اوکراین مورد توافق قرار نگرفته است اما اقداماتی نهایی برای این خط مرزی جدید در حال تحقق هستند.

وی ادامه داد: روسیه امیدوار است که مقام‌های اوکراینی رویکرد صلح آمیزی را در مواجهه با اقدامات صورت گرفته توسط مقام‌ها در دو منطقه خودمختار لوهانسک و دونتسک انجام دهند تا به این وسیله بتوانند آرامش و ثبات را در منطقه پابرجا کنند.

لاوروف گفت: یکی از امیدواری‌های دولت مسکو این است که اقداماتی غیر تهاجمی عملگرا و با تفکر در منطقه صورت گیرد. مسکو امیدوار است که انتخابات در دو منطقه مذکور در نهایت در آرامش کامل برگزار شود و این نتایج از جانب روسیه به رسمیت شناخته خواهد شد.

وی ادامه داد: انتخابات در دو منطقه دوم نوامبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود و بسیار اهمیت دارد ما امیدواریم که این انتخابات و نتایج آن مورد توافق همگی قرار گیرد.

تقابل و رویارویی نظامی در جنوب شرق اوکراین از اواسط آوریل سال جاری میلادی همچنان ادامه دارد و مردم و مقامات در دو منطقه دونتسک و لوهاسنک با نیروهای دولتی کی‌یف همچنان درگیر هستند.

انتهای پیام

کد N557497

وبگردی