آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پیامی به‌مناسبت ماه محرم

عاشورا خاری است در چشم دشمنان اسلام

عاشورا خاری است در چشم دشمنان اسلام

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پیامی به‌مناسبت ماه محرم‌الحرام گفت: قرائن نشان می‌دهد که در عاشورای امسال بیش از هر سال دیگر، مراسم عزاداری خامس آل عبا(علیه السلام) پرشور و باشکوه خواهد بود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پیامی به‌مناسبت ماه محرم‌الحرام گفت: قرائن نشان می‌دهد که در عاشورای امسال بیش از هر سال دیگر، مراسم عزاداری خامس آل عبا(علیه السلام) پرشور و باشکوه خواهد بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اگر در تمام جهان سیر کنیم حادثه‌ای مثل حادثه عاشورا را پیدا نمی‌کنیم که این همه شعاع آن در افق زمان و مکان گسترده باشد و علیرغم گذشت زمان که طبیعتش فراموش کاری است، ابعادش همه سال وسیع‌تر گردد.

اضافه بر این هیچ حادثه تاریخی تا این حد آثار حیات‌بخش نداشته است، عاشورا از یک‌سو سبب وحدت صفوف پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) بلکه مسلمین می‌گردد، از سوی دیگر تزریق خون تازه شهامت و شجاعت و قیام در برابر ستمگران در رگ‌های عاشقان حسینی می‌کند.

همچنین سبب تهذیب نفوس و تربیت اخلاقی و بازگشت و توبه به درگاه خداوند متعال می‌باشد.

قرائن نشان می‌دهد که در عاشورای امسال بیش از هر سال دیگر، مراسم عزاداری خامس آل عبا(علیه السلام) پرشور و باشکوه خواهد بود. امیدواریم عزاداران عزیز و خطبا و مداحان گرامی چند موضوع را فراموش نفرمایند.

1. سعی کنند عزاداری به شکل سنتی که مورد رضای معصومین(علیهم السلام) بوده و هست، اجرا گردد و از سبک‌های موهن که در شأن شهدای گرانقدر کربلا نیست بپرهیزند.

2. عزاداران محترم سعی کنند ضمن سوگواری بر شهیدان کربلا به اهداف قیام امام حسین(علیه السلام) و یارانش آشناتر شوند و خطبا و مداحان محترم آنها را در این راه یاری دهند.

3. عزاداران محترم مخصوصاً جوانان عزیز اجازه ندهند از مجالس عزاداری و همچنین از دسته‌جات محترم عزادار بهره‌برداری سیاسی و جناحی شود. از اموری که مایه اختلاف بین مسلمین می‌گردد یا بهانه به دست دشمن می‌دهد اجتناب فرمایند، مخصوصاً از قمه زنی و آسیب‌های مهم به بدن و اهانت به مقدسات دیگران بپرهیزند که در شرایط فعلی هزینه زیادی برای جهان تشیع خواهد داشت و دشمنان در سراسر جهان از آن سوء استفاده می‌کنند.

اینجانب از صمیم دل به همه خطبای محترم و مداحان عزیز و عزادارانی که از این حادثه بزرگ تاریخی بهترین بهره‌های معنوی و روحانی و اخلاقی را می‌برند مخصوصاً جوانان که از همه بیشتر در این مراسم حضور دارند دعا می‌کنم و بدانید عاشورای حسینی خاری است در چشم همه دشمنان اسلام.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

ناصر مکارم شیرازی

1393/08/05»

انتهای پیام

کد N557455

وبگردی