آفتاب
یک نماینده پیشین مجلس:

برخورد با تخلفات برگ برنده دولت روحانی و وزارت علوم است

برخورد با تخلفات برگ برنده دولت روحانی و وزارت علوم است

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد قانونی با متخلفان بورسیه‌های غیرقانونی رقابتی بین وزارتخانه‌ها برای برخورد با مفاسد و تخلفات به وجود می‌آورد.

محمدعلی نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که برای برخورد با تخلفات بورسیه‌های تحصیلی مکانیزمی در وزارت علوم وجود دارد، اظهار کرد: وزارت علوم بر اساس مقررات موجود در این زمینه وارد عمل شده‌ و با رعایت احتیاط، تخفیف و ملاحظات نتایج تخلفات بورسیه‌های تحصیلی را در معرض افکار عمومی قرار دادند.

این فعال سیاسی با اشاره به این‌که مرجع اصلی رسیدگی به تخلفات مراجع قضایی هستند، خاطرنشان کرد: با انتشار تخلفات انجام شده در حوزه بورسیه‌های تحصیلی امیدواری خوبی بین مردم در جهت مبارزه مفاسد و تخلفات به وجود آمده است و در این زمینه قوه قضائیه و مجریه باید با هماهنگی‌های لازم کار را به پیش برند.

نمازی با بیان این‌که از برگ‌های برنده دولت آقای روحانی و وزارت علوم برخورد با تخلفات است، افزود: در برخورد با تخلفات باید مراقب باشیم وارد حواشی نشویم چون در بسیاری از موارد شاهد بوده‌ایم که با به حاشیه کشیده شدن موضوع تخلفات از مسیر اصلی خارج شده‌ایم.

این فعال سیاسی با بیان این‌که به نظر من در حوزه بورسیه‌های غیرقانونی نوعی تخلف معنوی صورت گرفته است، افزود: کمتر سابقه داشت در حوزه علم، دانش‌آموزی، دانشجویی، تحصیل و بورسیه تخلف صورت بگیرد، بنابراین برخورد در این زمینه بسیار لازم و ضروری بوده است که در امورات دیگر نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

نمازی خاطرنشان کرد: برخورد با تخلفات در حوزه علمی باعث می‌شود تا مردم پیگیری تخلفات در حوزه‌های مختلف را مقایسه کرده و رقابت خوبی بین وزارتخانه‌های مختلف در حوزه برخورد با مفاسد اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

کد N557447

وبگردی