آفتاب

ارتش سوریه حمله ترویست‌ها به ادلب را دفع کرد

ارتش سوریه حمله ترویست‌ها به ادلب را دفع کرد

تروریست‌های وابسته به جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی، حملاتی همزمان به ایست بازرسی های ارتش سوریه و دفتر فرماندار در شهر ادلب طی امروز (دوشنبه) انجام دادند که بر اثر آن 19 تن کشته شدند اما ارتش سوریه حملات آنها را خنثی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس به گفته فعالان و رسانه‌های دولتی سوریه این حملات همگی در شهر ادلب که در دست دولت سوریه قرار دارد اتفاق افتادند.

حملات امروز جدی‌ترین حملاتی بوده که در شهر ادلب از زمانی که تروریست‌ها کنترل چند روستا و شهر کوچک در اطراف آن را در حدود دو سال پیش به دست گرفتند رخ داده است.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه واقع در انگلیس اعلام کرد که جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی شهر ادلب را هدف حملات خمپاره‌ای قرار داده و سپس به طور همزمان به ایست‌بازرسی‌های ارتش در این شهر حمله کردند. همچنین به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه چهار عامل انتحاری جبهه النصره در داخل این شهر خود را منفجر کرده و طی این حملات انتحاری ایست بازرسی‌های ارتش سوریه را هدف قرار داده و تلفاتی را به سربازان سوری وارد کردند.

اسد کنجو، یکی از فعالان سوری واقع در شهر ثراقب اظهار داشت که آرامش مجددا به شهر ادلب بازگشته است.

شبکه الاخباریه تلویزیون سوریه به نقل از رییس پلیس استان ادلب گزارش داد که عاملان این حملات از قطعی برقی که پیش از طلوع صبح رخ داد استفاده کرده تا ایست‌بازرسی‌های ارتش و دفتر فرماندار را هدف قرار دهند.

وی افزود که سربازان سوری حملات را دفع کردند. این رییس پلیس که نام وی اعلام نشده گفت: در حال حاضر هیچ فرد مسلحی در شهر ادلب وجود ندارد.

تلویزیون سوریه همچنین تصاویری از اجساد دو عامل انتحاری که جلیقه انتحاری به تن داشتند منتشر کرد.

به گفته یک فعال دیگر در استان ادلب حملات امروز در حاشیه جنوبی شهر ادلب و در نزدیکی تپه مستومه اتفاق افتادند.

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که این تپه توسط تروریست‌ها تصرف شد که در پی آن مسلسل‌های یک هلی‌کوپتر ارتش سوریه این محل را هدف قرار داد و در این تپه 9 تروریست و 10 سرباز سوری کشته شدند.

به گزارش تلویزیون دولتی سوریه نیروهای ارتش این کشور حمله تروریست‌ها به ادلب را دفع کرده و تعداد زیادی از ترویست‌ها را به هلاکت رساندند.

براساس گزارش تلویزیون دولتی سوریه رهبری این حملات به عهده ابوولید اللیبی بود که در درگیری‌ها کشته شد. به گفته گروه دیده بان حقوق بشر سوریه نیز برخی از تروریست‌های جبهه النصره که در این درگیری‌ها کشته شدند خارجی بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N557360

وبگردی