آفتاب

فرمانده ارتش پاکستان به آمریکا می‌رود

فرمانده ارتش پاکستان به آمریکا می‌رود

فرمانده ارتش پاکستان ماه آینده به منظور گفت‌وگو با مقامات دفاعی آمریکا به واشنگتن خواهد رفت. این اولین سفر رئیس ارتش پاکستان به آمریکا طی دوران ریاستش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی تی آی، سفر یک هفته‌ای ژنرال راحیل شریف، رئیس ارتش پاکستان احتمالا از اواسط نوامبر آغاز خواهد شد.

ژنرال شریف توسط ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به این کشور دعوت شده است. انتظار می‌رود طی این سفر شریف همچنین با چاک هاگل، وزیر دفاع، لوید آستین، فرمانده مرکز فرماندهی آمریکا دیدار و از مقرهای فرماندهی در فلوریدای آمریکا بازدید می‌کند.

این دیدار نشان می‌دهد که دو طرف آماده همکاری در دوران پس از افغانستان 2014 هستند. پاکستان از آمریکا خواسته بود تا منطقه ناآرام افغانستان را که نیاز به حمایت امنیتی واقتصادی دارد ترک نکند.

با این حال، ژنرال شریف در حالی به آمریکا خواهد رفت که عملیات‌های نهاد تحت فرماندهی‌اش در وزیرستان شمالی با موفقیت پیگیری می‌شوند. عملیات‌هایی علیه گروه‌های تروریستی که باوجود فشارهای آمریکا در دوره پیش و واقع در دوره ژنرال اشفق کیانی عملی نشد.

رئیس جدید ارتش پاکستان اما به نظر می‌رسد رویکرد روشنی در مقابل شبه نظامیان دارد؛ چرا که بارها اعلام کرده، عملیات‌ها علیه گروه‌های تروریستی در وزیرستان تا زمان نابودی کامل آن‌ها ادامه خواهند داشت.

این در حالی است که عملیات کوچک‌تری نیز در خیبر، نقطه کلیدی در امنیت افغانستان آغاز شده است.

همچنین طی این سفر دو طرف درباره مسائل مربوط به تنش پاکستان و هند گفت وگو خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N557307

وبگردی