آفتاب
نوبخت:

امیدواریم نمایندگان مجلس به نیلی احمد‌آبادی رأی دهند

امیدواریم نمایندگان مجلس به نیلی احمد‌آبادی رأی دهند

نوبخت در جنگ تحمیلی مانند همه کسانی که در آن فضا نقش‌آفرینی کردند حضور داشته که این امر بر همه مبرهن است و امیدوارم رای اعتماد هم دولت را تکمیل کند و هم به جامعه دانشگاهی را که منتظر وزیر علوم هستند، جا دارد اینجا از خدمات جناب نجفی نیز تشکر کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه فرد معرفی شده برای وزارت علوم شخصیت دانشمندی است گفت: امیدوارم نمایندگان به نیلی احمدآبادی رأی اعتماد دهند.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی راهبردی ریاست‌جمهوری در حاشیه مراسم بیست و دومین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی که عصر امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد در تشریح برگزاری چنین همایشی گفت: با وجود نقش موثر و جایگاه رفیعی که آموزش عالی و مباحثی که آموزش نظری در کشور دارد، اما در پاره‌ای از رشته‌ها با توجه به عدم پاسخگویی این رشته‌ها با نیاز بازار و کار همواره این ضرورت احساس می‌شود که باید حلقه رابطی میان آموزش عالی و آموزش‌های کاربردی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی- کاربردی این خلاء را جبران می‌کند، خاطرنشان کرد: آثار علمی و فعالیت‌های علمی را به خوبی می‌تواند با یکدیگر همراه سازد.

معاونت برنامه‌ریزی راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه تصریح کرد: برنامه امروز فرصتی بود تا ضمن تشکر از فعالیت‌های در بیست و دومین سالی که از تاسیس این دانشگاه می‌گذرد، از این دوستان درخواست شود تا بتوانند یک جایگاه مناسب‌تر و روش‌های روزآمدتری را برای دانشگاه جامع علمی- کاربردی و آموزش‌های نظری و عملی داشته باشند تا بتوانند آن را به برنامه‌ریزان ارائه دهند بنابراین این جلسه را جلسه بسیار مفید می‌دانم چراکه نیاز داشت تا از فعالیت‌های این مسئولان تقدیر شود و همچنین ما انتظار داریم تا برنامه‌هایی که ارائه می‌شود بتواند با نیازهای بازار کار متناسب باشد و به نوعی بتواند این امر را تکمیل کند تا فارغ‌التحصیلان ما بتواند به خوبی آموزش‌های لازم را در بازار کار دریافت نمایند.

نوبخت ادامه داد: اگر امروز کسی آموزش ببیند به راحتی می‌تواند جذب بازار کار شود چراکه دولت برای توسعه‌یافتگی به ویژه در این ایام که مباحث خروج از رکود و تورم و رشد فزاینده اقتصادی را در دستور کار دولت قرار گرفته است، دانشگاه جامع علمی- کاربردی نیز می‌تواند نیازهای کلی کشور و انرژی لازم را برای خروج از رکود را انجام دهد.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ارزیابی وی از جلسه وزیر علوم در روز چهارشنبه گفت: آقای نیلی شخصیت با سابقه و موثر در 35 سال گذشته بوده و با عنایت به اینکه از نظر مدارج علمی دارای مدارک بالایی هستند و تعداد زیادی مقالات علمی در سطح ISI دارند و سوابق اجرایی وی، او را به عنوان فردی مقبول در سطح جامعه علمی معرفی کرده است، بنابراین انتظار داریم که نمایندگان مجلس که همواره خواهان اعتلای کشور در سطح علمی هستند به وی رای اعتماد دهند.

معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه نیلی احمد‌آبادی شخصیت دانشمند و فرهیخته‌ای است، تصریح کرد: وی در جنگ تحمیلی مانند همه کسانی که در آن فضا نقش‌آفرینی کردند حضور داشته که این امر بر همه مبرهن است و امیدوارم رای اعتماد هم دولت را تکمیل کند و هم به جامعه دانشگاهی را که منتظر وزیر علوم هستند، جا دارد اینجا از خدمات جناب نجفی نیز تشکر کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تلفیق دانشگاه جامع علمی- کاربردی با دانشگاه جامع فنی حرفه‌ای گفت: بحث تلفیق بحث کارشناسی شده‌ای است اما در خصوص تامین اعتباراتی که این دانشگاه به آن نیازمند است باید بگویم که اثربخشی که این دانشگاه و برون‌دادی که این جامعه در فضای علمی کشور دارد امیدوارم بتوانیم در جهت توانمندی این دانشگاه و اختصاص بودجه به این دانشگاه کمک کنیم.

کد N557286

وبگردی