آفتاب
رییس دفتر مقام معظم رهبری:

آیت الله مهدوی کنی پاسدار ولایت فقیه بود

آیت الله مهدوی کنی پاسدار ولایت فقیه بود

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آیت الله مهدوی کنی از ذخایر معنوی انقلاب اسلامی به شمار می‌رفتند که مسئولیت های متعددی را در نظام مقدس اسلامی بر عهده داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه گیلان، آیت الله محمدی گلپایگانی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مهدوی‌کنی که در مصلای رشت برگزار شد، با تسلیت بمناسبت ماه محرم اظهار کرد: آیت الله مهدوی کنی در پاسداری از ارزش‌های نظام موضع گیری های قاطعی داشتند.

وی با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی نقش بسزایی در نشر معارف اسلامی و ترویج علوم دینی داشتند گفت: آیت الله مهدوی کنی از ذخایر معنوی انقلاب اسلامی به شمار می رفتند که مسئولیت های متعددی را در نظام مقدس اسلامی بر عهده داشتند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری از آیت الله مهدوی کنی به عنوان انسانی خدمتگذار و شایسته که تمام عمرش را در راه مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی سپری کرد، یاد نمود.

محمدی گلپایگانی با اشاره به ویژگی های آیت الله مهدوی کنی در پاسداری از ولایت فقیه گفت: این عالم ربانی در راه ماموریت دین و تبعیت از ولایت فقیه ذره ای انحراف نداشت.

وی تصریح کرد: اهتمام ویژه ایشان به ولایت فقیه و اعتقاد عمیق شان به اصول انقلاب از دیگر ویژگی های بارز این عالم ربانی بوده است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) توسط آیت الله مهدوی کنی گفت: تربیت نیروهای شایسته برای نظام مقدس جمهوری اسلامی از مهم ترین اهداف این عالم ربانی از تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) بوده است.

محمدی گلپایگانی با بیان این‌که آیت الله مهدوی کنی پس از پیروزی انقلاب مسئولیت های متعددی در عرصه های سنگین نظام به عهده داشتند افزود: ایشان هرگز بدنبال پست و مقام نبودند بلکه دنبال انجام وظیفه بودند.

وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه یادآور شد: داعش امروز مصیبتی برای جهانیان شده است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که ریشه و اعتقادات گروه های تکفیری داعشی ها همانند خوارج است اضافه کرد: البته نقش استکبار و حکومت های استبدادی در به قدرت رساندن این گروهها نیز نباید فراموش شود.

محمدی گلپایگانی با اشاره به حمایت های ایران از سوریه در مقابله با گروههای تروریستی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی ایران از سوریه حمایت نمی کرد، امروز عراق شکست می خورد در نهایت حزب الله نیز آسیب می دید.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عمل اخیر مقام معظم رهبری گفت: مردم با دعا و برپایی مراسم های قربانی و نذری دادن برای سلامتی رهبری ارادت خود را به ایشان نشان دادند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که حال عمومی رهبر انقلاب در حال حاضر خوب است گفت: مردم جامعه ما هوشیارند و ولایت فقیه را دوست دارند.

وی اضافه کرد: طبق آمار اعلام شده از سوی وزیر ارتباطات و فناوری در زمان بستری بودن مقام معظم رهبری در بیمارستان مردم ولایی کشورمان میلیون ها پیامک برای سلامتی ایشان ارسال کردند.

وی در پایان با بیان اینکه مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید بر اساس آموزه‌های دینی و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد، خاطرنشان کرد: شیعیان جهان باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن برای تثبیت جایگاه قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا استفاده کنند.

انتهای پیام

کد N557071

وبگردی