آفتاب

محمود الزهار: امکان بازگشت به وضعیت جنگ با اسرائیل وجود دارد

محمود الزهار: امکان بازگشت به وضعیت جنگ با اسرائیل وجود دارد

یکی از رهبران ارشد جنبش حماس اعلام کرد: در صورت عدم تحقق خواسته‌های اولیه و ساده فلسطین براساس توافقنامه آتش‌بسی که به تازگی با نظارت مصر به امضا رسید، این جنبش توان بازگشت به جنگ با اسرائیل را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی محیط، محمود الزهار، از رهبران جنبش حماس، در گفت‌وگوی مطبوعاتی امروز اعلام کرد: در صورتی که خواسته‌های فلسطین به‌خصوص در مورد باز کردن گذرگاه‌ها و تسهیل روند بازسازی در غزه پس از جنگ اخیر اجابت نشود، اسرائیل مسوول هرگونه خلل در وضعیت امنیتی حاضر است.

الزهار در واکنش به این موضوع که حکومت وفاق ملی به ریاست رامی الحمدالله، پس از بازدید وزرا زمام امور غزه را به دست بگیرد، گفت: اعضای حکومت توافق ملی فلسطین باید برای درک مشکلات موجود در غزه اقامت یک هفته‌ای و حتی اقامت شبه‌دائم در غزه داشته باشند و این افراد نباید به بازدیدهای روزانه و میدانی محدود بسنده کنند.

این رهبر حماس درباره کندی روند ورود مصالح ساختمانی به غزه براساس توافق انجام شده میان حکومت توافق ملی، سازمان ملل و اسرائیل گفت: این مشکل آژانس، دولت و نهادهای بین‌الملی مربوطه است چراکه آنها شروط اسرائیل در مورد ورود مصالح ساختمانی و کندی عمدی این روند را پذیرفته‌اند.

این مقام فلسطینی افزود: ما برای تسریع روند واردات مصالح ساختمانی با همه این گروه‌ها صحبت کردیم و گفتیم که شهروندی که محل سکونت خود را از حدود دو ماه پیش از دست داده، نگرانی‌های بسیاری دارد و این اصلا قابل پذیرش نیست که چیزی وارد غزه نمی‌شود.

الزهار درباره تخصیص حقوق کارمندان دولت پیشین غزه از سوی دولت توافق ملی گفت: این موضوع مربوط به حکومت وفاق است و باید از آنها پرسیده شود. کارمندی که سال‌ها کار کرده برایش دشوار است با این وضعیت سازگار شود و تنها به این دلیل که از نظر سیاسی رویکردهای متفاوت دارد و یا در برهه سیاسی غیرپایداری منصوب شده، حقوقی در قبال تلاش و زحماتش در کشور و خاک خود دریافت نکند.

انتهای پیام

کد N556981

وبگردی