آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

فرهنگ جهاد و شهادت زمینه‌ساز ارزش‌های الهی است

فرهنگ جهاد و شهادت زمینه‌ساز ارزش‌های الهی است

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی با اشاره به اهمیت فرهنگ جهاد و شهادت در اسلام، ترویج این فرهنگ را زمینه‌ساز همه ارزش‌های الهی دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: ملت ایران در انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس نیز با احیای این فرهنگ توانست به پیروزی برسد.

وی با بیان این‌که «فرهنگ جهاد و شهادت موضع بسیار با اهمیتی است» گفت: بنابراین باید کارهای بسیار عظیمی در راستای حفظ و تقویت آن انجام شود تا این فرهنگ در سطح دنیا گسترش پیدا کند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن که در تکریم و بیان اهمیت این موضع آمده است، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید ما ملک، حکمت و علم را به خاطر جهاد در راه خدا به داوود و جالوت عطا کردیم.

نوری‌همدانی تکریم خانواده‌های شهدا را تجلیل از مقام شهادت دانست و تأکید کرد: پدران و مادران شهدا در این زمینه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند؛ کارهایی که بنیاد شهید تاکنون انجام داده بسیار اثر بخش بوده است.

وی با بیان این‌که «ساماندهی عمرانی مزار شهدا باید مورد توجه مدیران بنیاد شهید باشد» گفت: سعی کنید مزار مقدس شهدا به شکلی ساخته شود که شکوه و عظمت بیشتری داشته باشد و موجب تعظیم مقام آنها شود.

این استاد خارج حوزه علمیه قم، اطاعت از ولایت فقیه را ترجیع بند وصیت‌نامه‌های شهدا دانست و افزود: مطالبی که در این وصیت نامه‌ها آمده بسیار پر مغز و قابل استفاده است، بنابراین باید از این ظرفیت مهم برای تقویت شعائر و تبیین وظایف مردم در جامعه اسلامی بهره ببریم.

انتهای پیام

کد N556979

وبگردی