آفتاب
معارفه مدیر جدید حوزه علمیه تهران

رشاد: نبود نیروی کارآمد و بودجه کافی از مشکلات حوزه‌ علمیه است

رشاد: نبود نیروی کارآمد و بودجه کافی از مشکلات حوزه‌ علمیه است

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه تهران گفت: یکی از مشکلات حوزه‌های علمیه نبود نیروی کارآمد و نداشتن بودجه کافی است.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه تهران گفت: یکی از مشکلات حوزه‌های علمیه نبود نیروی کارآمد و نداشتن بودجه کافی است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد در مراسم تودیع و معارفه‌ی مدیران حوزه‌های علمیه استان تهران، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله و گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار کرد: از دست دادن این عالم ربانی باعث ایجاد خلاء در حوزه‌های علمیه تهران شد، آیت‌الله خسروشاهی 4 سال زحمت مدیریت دوره‌ی تاسیس این حوزه‌ها را بر عهده داشتند و به فعالیت‌های بسیاری پرداختند. ایشان کار خود را از صفر آغاز کردند. همچنین ما مدیون زحمات یک ساله‌ی آیت‌الله حمیدی هستیم. که کار شروع مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران با ایشان بود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات حوزه‌های علمیه نبود نیروی کارآمد و نداشتن بودجه کافی است، در این مدت زمانی که از عمر مرکز می‌گذرد اتفاقات بسیار خوبی رخ داده البته با وضع مطلوب فاصله‌ی زیادی داریم. پیش از شروع فعالیت‌های حوزه‌های علمیه مردم فقط یکی دو حوزه را می‌شناختند اما امروز حوزه‌های علمیه هویت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. ما هیچگاه خدمات آیت‌الله خسروشاهی را فراموش نخواهیم کرد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه‌ تهران تصریح کرد:‌ حجت‌ا‌لاسلام والمسلمین غفوری نیز سال‌ها در دفتر قم حضرت آقا مشغول بودند و به فعالیت‌های بسیار زیادی پرداختند و معاون آیت‌الله مقتدایی و حسینی‌بوشهری بوده است. همچنین مدیریت برخی از حوزه‌های مهم را در قم بر عهده داشته و ایشان تاکید دارند که سیاستشان مدرسه محوری است. چون اصل آنجاست و خودشان اهل مدارس هستند.

رشاد گفت: سال گذشته که در خدمت آیت‌الله جوادی آملی بودیم ایشان گفتند باید کاری کنیم که حوزه‌ی تهران به عظمت درخشان خود در دوره‌ی قجر برگردد. باید همت کنیم حوزه‌های تهران به آن جایگاه اصلی و با عظمت خود برگردد.

در ادامه این مراسم آیت‌الله خسروشاهی گفت: حوزه‌های علمیه استان تهران لیاقت این را دارد که سطح علمی خود را بالاتر ببرد و امیدواریم حوز‌ه‌ها به رشد و شکوفایی بالایی برسد.

همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با تسلیت ایام محرم و با تشکر از حسن اعتماد شورای حوزه‌ی علمیه و به ویژه ریاست شورا گفت: من از حسن اعتماد شورای حوزه‌ی علمیه کشور تشکر می‌کنم و معتقدم برای رسیدن به موفقیت باید تمامی مسئولان و اساتید و طلاب با همدیگر همکاری کنند تا مقام اخلاقی و علمی طلاب افزایش یابد.

وی افزود: من خادمی کوچک هستم که به جمع بزرگان تهران اضافه شده‌ام و امیدواریم با همفکری و همکاری بتوانیم قدمی برای پیشرفت این مکان مقدس برداریم.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم یکی از طلاب جوان به مدیحه سرایی در وصف اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) پرداخت در این مراسم آیت‌الله حسینی بوشهری، آیت‌الله رشاد، حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی و جمعی از مدیران برتر حوزه‌های علمیه‌ی تهران حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N556844

وبگردی