آفتاب
سایت واللا مدعی شد؛

موافقت تل‌آویو با استقرار نیروهای مصری در رفح و العریش

موافقت تل‌آویو با استقرار نیروهای مصری در رفح و العریش

یک نویسنده اسرائیلی اعلام کرد: تل‌آویو با استقرار نیروهای ویژه مصری در رفح و العریش موافقت کرده است هر چند که این اقدام با توافق صلح مصر ‌اسرائیل مغایرت دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "آوی یشخروف"، نویسنده امور نظامی در پایگاه عبری زبان "واللا" در مقاله‌ای نوشت: حمله اخیر صورت گرفته علیه نیروهای مصری در شبه جزیره سیناء باعث خواهد شد تا ارتش مصر وارد جنگی دنباله دار با تروریست‌های تندرو شود و آن گونه که برخی گمان می‌کنند، این جنگ در چند روز یا چند ماه پایان نخواهد یافت.

این نویسنده اسرائیلی اعلام کرد: تل‌آویو با استقرار نیروهای ویژه مصری از یگان‌های 777 و 999 در رفح و العریش و همچنین استقرار چتربازان و نیروهای دیگر موافقت کرده و اجازه ورود این نیروها را داده است.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم این که این اقدام با توافق صلح مصر ‌اسرائیل مغایرت دارد اما تل‌آویو با این اقدام موافقت کرده است، چرا که تمایل دارد ثبات در مصر برقرار شود.

آوی یشخروف عنوان داشت: مهمترین مساله‌ای که "ماه عسل" قاهره و تل‌آویو را بر هم می‌زند، مساله فلسطین است اما تل‌آویو برای برقراری ثبات در شهرهای مصر باید از سرگیری مذاکرات با فلسطینی‌ها با مشارکت مصر موافقت کند.

وی تصریح کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین کلید ثبات منطقه و حل و فصل بحران در غزه و حل مساله اخوان المسلمین به شمار می‌آید.

وی تنها راه برای سیسی جهت بازسازی غزه و تضعیف حماس حتی برای دوره‌ای موقت است.

انتهای پیام

کد N556800

وبگردی