آفتاب

آیا سینمای ایران غذای مسموم تولید می کند؟

آیا سینمای ایران غذای مسموم تولید می کند؟

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره مسائل پیش آمده در خصوص اکران چند فیلم سینمایی گفت : ما هیچ اغمازی نسبت به هر چیزی که بخواهد به منافع ملی کشور و ایدئولوژی آسیب بزند نداریم و در هر شرایطی جلوی آن را می‌گیریم.

بیژن نوباوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا اظهار کرد: نه تنها در مورد فیلم «من عصبانی نیستم» بلکه در مورد سایر فیلم‌ها هم جلسه‌ای مشترکی با آقای ایوبی داشتیم و این مسئله بحث شد که بسیاری از تخلفاتی که امروزه شاهد آن هستیم، تخلفات داخل حوزه فیلم سازی است یعنی اول ، سناریو مجوز می‌گیرد ولی چیزی که ساخته می‌شود ، سناریو نیست.

به عبارتی دیگر سناریوی مجوز گرفته ،‌سناریویی نیست که ساخته می‌شود وبعد از ساخت می بینیم که سناریو تغییر کرده و این خود یک جرم است.

این نماینده مجلس اضافه کرد : در چنین شرایطی وقتی از وزارت فرهنگ سوال می کنیم می گوید چنین سناریویی نبوده است، قبلا هم موارد مشابهی داشته ایم و متاسفانه در بعضی از موارد خاص یک جریان سیاسی که خلاف منافع نظام حرکت می‌کند این مسئله را پیگیری می‌کند که قابل تحمل نیست.

نوباوه مثالی از هالیوود زد و گفت:‌حتی در خود آمریکا هم اجازه نمی دهد که هالیوود فیلمی علیه او بسازد، یا فیلمی به نفع ایران بسازد.

شما نمی توانیدهیچ فیلمی در هالیوود پیدا کنید که منافع اصلی آمریکا به خطر بیاندازد.

او ادامه داد: یا اگر بخواهید سیاست های آمریکا در کشورهای مختلف را زیر سوال ببرید، کسی اجازه نمی دهد، این است که حدود آزادی در سطحی برای خودشان تعریف می‌کنند که به منافع ملی شان آسیب نمی‌رسد، این در حالی است اگر بخواهیم یک کتاب اسلامی در آنجا چاپ کنید ممکن است چندین سال به شما مجوز ندهند.

نوباوه تاکید کرد : ما هیچ اغمازی نسبت به هر چیزی که بخواهد به منافع ملی کشور و ایدئولوژی آسیب بزند نداریم و در هر شرایطی جلوی آن را میگیریم.

نوباوه سوال خبرنگار ایسنا درباره تعیین تکلیف چنین فیلم هایی را با طرح یک پرسش جواب داد وگفت: به هر حال یک غذای مسموم پخته شده،‌آیا شما حاضر هستید این غذا را بخورید؟

انتهای پیام

کد N556794

وبگردی