آفتاب
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب: ا

انقلاب اسلامی قائم به شخص نیست، قائم به خون است

انقلاب اسلامی قائم به شخص نیست، قائم به خون است

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب گفت: انقلاب اسلامی قائم به شخص نیست، اما قائم به خون است و وقتی که خونی به زمین ریخته می‌شود سیلی به راه خواهد افتاد که دنیا را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، سردار "خسرو عروج" شامگاه گذشته در مراسم ششمین سالگرد تدفین پنج شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی اقدامات بسیاری برای صدمه زدن به این نهاد مقدس انجام دادند، اظهار کرد: دشمنان حرکت انقلابی امام حسین(ع) را از همان ابتدا تا واقعه کربلا، از عوامل اصلی پایداری و ماندگاری اسلام و انقلاب اسلامی دانستند که به اعتراف خود ضرباتی وارد کردند اما نتوانستند این نهاد مقدس را از بین ببرند.

وی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس تشابهات فراوانی با واقعه کربلا دارد، افزود: باید تشابهات این دو واقعه بزرگ را برای جوانان نسل امروز که آن روزها را درک نکردند، بیان کرد تا در آینده نیز بهره‌برداری‌های لازم را به عمل آورند.

سردار عروج با بیان اینکه امام حسین(ع) در ترکیب تیم همراه خود دقت فراوانی به خرج دادند، تصریح کرد: در هیات همراه امام حسین(ع) 60 بانو حضور داشتند و همین امر اعتراض برخی را به دنبال داشت.

وی با تأکید بر اینکه پس از حماسه کربلا، زنان به جامعه بازگشتند و حماسه کربلا را تعریف کردند، ادامه داد: این حکمت ترکیب همراهان امام حسین(ع) در زمان آفرینش حماسه ماندگار کربلا بود که تشابه آن را در هشت سال دفاع مقدس دیدیم.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب با اشاره به اینکه روضه امام حسین(ع) از قبل خلقت آدم برگزار می‌شده است، اظهار کرد: در زمان وقوع واقعه کربلا تشخیص حق از باطل بسیار مشکل بود چراکه هر دو گروه نماز و قرآن می‌خوانند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت شیعیان 12 امامی نسبت به جمعیت دنیا اندک است، گفت: در واقعه کربلا بسیاری از یاران امام حسین(ع) شب عاشورا به جمع یاران امام پیوستند و برخی نیز در ظهر عاشورا جبهه حق را یافتند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب با تأکید بر این‌که در جریان هشت سال جنگ تحمیلی نیز افراد بسیاری از اقشار فقیر و غنی، زن و مرد حضور داشتند، اظهار کرد: بسیاری از افراد از نوشتن خاطراتشان خودداری می‌کنند تا ریایی صورت نگیرد.

وی با اشاره به این‌که اگر فردی به خاطر رضای خدا و از روی غیرت در راه خدا گام بردارد، ملائک او را هدایت می‌کنند، افزود: انقلاب اسلامی قائم به شخص نیست اما قائم به خون است و وقتی که خونی به زمین ریخته می‌شود سیلی به راه خواهد افتاد که دنیا را دگرگون خواهد کرد.

عروج با بیان این‌که تلویزیون و رسانه‌ها نباید به نشان دادن فیلم‌های منتشر شده از سوی گروه تروریستی داعش بپردازند، توجه به این امر را مهم دانست.

وی در پایان با تأکید بر این‌که یکی از رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی پیش از شهادت شرایط امروز جامعه را تشریح کرد، متذکر شد: این شهید متذکر شد که جنگ سال‌های آینده تغییر خواهد کرد و پست و مسئولیت‌ها افراد را درگیر می‌کند اما افرادی که در راه انقلاب و اسلام کار نمی‌کنند توسط شهدا نفرین می‌شوند و آرامش در زندگی آن‌ها از بین خواهد رفت.

انتهای پیام

کد N556793

وبگردی