آفتاب

ارتش ترکیه برای "حفظ جان مردم"گاز اشک آور شلیک کرد!

ارتش ترکیه برای "حفظ جان مردم"گاز اشک آور شلیک کرد!

سربازان ترکیه به سوی مردمی که به نظاره روز دیگری از خشونت‌های کوبانی نشسته بودند، گاز اشک آور شلیک کرده و مدعی شدند این اقدام را برای حفظ امنیت شهروندان انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، سربازان ارتش ترکیه مردم محلی را که در تپه‌های مشرف به کوبانی، سوریه گردهم آمده بودند و تیراندازی میان کردها و داعش را نظاره می‌کردند، به زور گاز اشک‌آور متفرق کردند.

براساس گزارش آژانس خبری کردی "روداو"، سربازان ارتش ترکیه مردم و خبرنگاران را مجبور کردند تا از روی تپه‌ها پایین بیایند. در حالیکه خبرنگاران این کار را انجام دادند، برخی از مردم همچنان بر روی تپه‌ها باقی مانده و سربازان برای متفرق کردنشان از گاز اشک آور استفاده کردند. علت اصلی اقدام سربازان در شلیک گاز اشک آور نجات جان شهروندان بود!

این نخستین باری نیست که ترکیه برای متفرق کردن شهروندانی که نظاره‌گر ناآرامی‌های کوبانی هستند، از گاز اشک آور استفاده می‌کند.

ناظر حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا اعلام کرده که تاکنون 302 نیروی کرد کشته شدند در حالیکه تنها 481 شبه نظامیان داعش در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N556772

وبگردی