آفتاب

انتقاد شدید آسانژ از گوگل و رئیس آن

انتقاد شدید آسانژ از گوگل و رئیس آن

موسس وب سایت افشاگر ویکی لیکس از کمپانی گوگل و رئیس آن به شدت انتقاد کرده و وی را جاسوس دولت آمریکا خواند که تلاش می‌کند تا جاه طلبی‌های امپریالیستی را بسط دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، جولیان آسانژ، موسس وب سایت افشاگر ویکی لیکس که به خاطر افشای اسناد و مدارک محرمانه تحت پیگرد قانونی است و هم اکنون در سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد، در کتاب جدید خود که به زودی منتشر می‌شود از کمپانی و موتور جستجوگر گوگل و اریک اشمیت، رئیس این کمپانی به شدت انتقاد کرده و همچنین به ذکر جزئیات ارتباط میان رئیس این کمپانی و دولت آمریکا پرداخته و اذعان کرده که گوگل به عنوان عرصه اجرای سیاست خارجی دولت واشنگتن عمل می‌کند.

آسانژ در خلاصه‌ای از کتاب خود با عنوان "زمانی که گوگل با ویکی لیکس ملاقات کرد" که در مجله نیوزویک منتشر شده، آورده است: با وجود ارایه سرویس‌های مجانی و ارایه سرویس‌های دیگر جمع آوری گسترده اطلاعات و داده‌ها توسط این کمپانی از فضای مجازی باعث نگرانی گسترده در سطح جهان شده است. هیچ کس نمی‌خواهد بر بد بودن گوگل اعتراف کند.

آسانژ سپس به فهرستی از کشورهایی که رئیس گوگل به آن‌ها سفر کرده و تحت حمایت آمریکا این کارها را انجام داده اشاره می‌کند و می‌گوید: گوگل هم اکنون به یک موتور جستجوگر رایج برای میلیون‌ها انسان در سراسر جهان بدل شده و اگر در آینده اینترنت تنها به گوگل وابسته باشد یک نگرانی برای تمام مردم جهان به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام

کد N556770

وبگردی