آفتاب

حمایت اهل سنت عراق از دولت العبادی در مقابله با داعش

حمایت اهل سنت عراق از دولت العبادی در مقابله با داعش

منابع اردنی اعلام کردند که نخست‌وزیر عراق در حاشیه سفرش به اردن با تعدادی از رهبران عشایرسنی عراق دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در حاشیه سفرش به اردن با تعدادی از رهبران عشایر سنی عراق دیدار کرد.

رهبران سنی‌ها در دیدار با حیدر العبادی اعلام کردند که در جنگ علیه داعش کنار دولت می‌ایستند و در مقابل نیز عبادی متعهد شده که آنها را به سلاح مجهز کند و فرزندان آنها را برای جنگ علیه داعش آموزش دهد.

منابع اعلام کردند که حیدر العبادی پس از دیدار با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و همچنین عبدالله نسور، نخست‌وزیر این کشور و گفت‌وگو درخصوص تحکیم روابط دوجانبه خود، قبل از اینکه اردن را ترک کند با فیصل الشوبکی رئیس سازمان اطلاعات این کشور و همچنین مشعل الزین فرمانده ارتش اردن در یکی از هتل‌ها دیدار محرمانه‌ای داشته است.

یکی از رهبران عشیره سنی مذهب در مصاحبه با روزنامه الحیاة افزود: ما درخواست‌های خود را درخصوص اوضاع سنی‌ها به حیدر العبادی ارائه کردیم و برای جنگ علیه داعش آن هم شانه به شانه دولت متعهد شدیم که در مقابل نخست‌وزیر عراق نیز برای مسلح کردن و آموزش نظامی فرزندان ما برای مقابله با گروه‌های تروریستی به ما متعهد شد.

انتهای پیام

کد N556732

وبگردی