آفتاب
/بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی و حبیب الله عسگر اولادی/

عبدخدایی: آرمان‌های انقلابی بر زمین مانده‌اند

عبدخدایی: آرمان‌های انقلابی بر زمین مانده‌اند

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: آرمان های انقلابی بر زمین مانده‌اند، زیرا ضعف داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمدهادی عبدخدایی در مراسم ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی و سالگرد حاج حبیب الله عسگر اولادی که در حسینیه نصرت برگزار شد، بیان کرد: در دین خدا نباید مستضعفی بدون بررسی وجود داشته باشد، هرچه در این بررسی ها ناقص باشیم یعنی آرمان‌های دین خود را کامل نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: این نواقص تا زمانی که در جامعه باشد به آرمان های دینی و انقلابی خود نرسیده‌ایم. در نظام اسلامی باید افراد معمولی آرامش فکری داشته باشند و بتوانند زندگی خود را اداره کنند. نباید مستضعفی نگران هزینه‌های درمانش در جامعه باشد.

عبد خدایی با اشاره به یک روایت از حضرت علی (ع) که خطاب به مالک اشتر امر کرده بودند که از بچه‌های یتیم و افراد ناتوان و سالمند حمایت کند، توضیح داد: باید جامعه ما از این سخنان درس بگیرد و به طرف یک بیمه فراگیر برای مردم پیش برود؛ نه بیمه هایی که اسم دارند و رسم ندارند.

این نماینده پیشین مجلس افزود: باید حتی افرادی هم که شغلی به دست نیاورده‌اند و توان کار ندارند، نظام اسلامی برای آنان متعهد شود و به صورت معتدل کمک کند. تا وقتی که یک بیمار پیدا شود که نیازمند مبلغ داروی خود باشد ضعف در آرمان‌های خود داریم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که امروز شیعیان شکوه و جلالی پیدا کرده‌اند و به آمریکا و استکبار جهانی سیلی می زنند، اظهار کرد: شیعه‌ای که تا قبل از انقلاب به دلیل تامین نیازهای نفتی اسرائیل برادر یهود می خواندنش، بعد از انقلاب به کشوری تبدیل شد که باعث بیداری اسلامی در سطح دنیا شده است.

وی ادامه داد: دشمن به وضع ما هوشیار است و ما باید قوی تر عمل کنیم، اما متاسفانه ضعف داریم. شما بنگرید که تمام سازمان‌های ما وابسته به کامپیوتر شده‌اند، اگر روزی رایانه هم تحریم شد باید چه کنیم؟ باید به دنبال ساخت آن و دیگر ضعف هایمان باشیم. کشوری که می خواهد استقلال داشته باشد باید حرکت جهادی در تمام ابعاد انجام دهد.

عبدخدایی بیان کرد: دولت، دانشگاه و صنعت ما در این ضعف مقصرند باید همه به دنبال آن برویم که خود نیازهایمان را برطرف کنیم. این درست نیست که ما وابسته چیزی باشیم و برای آن حرکت نکنیم.

این نماینده پیشین مجلس افزود: کسی که با اتومبیل خارجی و گران قیمت مانور می‌دهد باید شرم کند و بداند که این پول‌ها برای کیست. باید پول نفت صرف مصارف داخلی شود، نه این‌که واردات غیر ضروری را پوشش دهد. کشوری که انقلاب کرده باید حساب شده پولش را خرج کند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانی که ولخرجی می‌کند به یک ملت خیانت می کند. ملتی که می خواهد عزیز باشد باید حرکت اقتصادی داشته باشد نه ولخرجی اقتصادی انجام دهد.

عبدخدایی اظهار کرد: مشکلات خارجی وجود دارد و روز به روز بیشتر می شود. دشمنان قبل از انقلاب نمی دانستند دین و مرجعیت در بین مردم چه نقشی دارد و سپس دیدند که یک مرجع، دینی جهان اسلام را تکان داد. بدون آنکه تشریفاتی داشته باشد.

وی ادامه داد: آیت الله مهدوی کنی عالمی مجاهد و شخصیتی برجسته بود که عمر خود را در مسیر اسلام و انقلاب وقف کرد. وی در انقلاب محوری بود از اغاز تا وقتی که حیات خود را بدرود گفت و همه او را قبول داشتند. انسانی خوش طینت که دلش برای انقلاب و اسلام می تپید و دارای زبانی گویا بود که در همه جا به کار می‌آمد، دانشجویانی تربیت کرد که الان از شخصیت های برجسته نظام هستند.

این نماینده پیشین مجلس توضیح داد: مرحوم حاج حبیب الله عسگر اولادی شخصیتی بود که در دل ها محبوبیت داشت و از اعتدال خاصی برخوردار بود. در زمان طاغوت زندان را بر تمام مسائل دیگر ترجیح داد، زیرا یک مبارز برای انقلاب بود.فردی که برای هدف خود زیر شکنجه ها ایستادگی کرد. این دو عزیز به دنبال خدمت رسانی به مردم و بینوایان بودند همانگونه که انقلاب ما برای حمایت از مستضعفین صورت گرفت.

انتهای پیام

کد N556723

وبگردی