آفتاب

تفاهم‌نامه جدید ایران و عراق درباره کنترل مرزهای دو کشور

تفاهم‌نامه جدید ایران و عراق درباره کنترل مرزهای دو کشور

فارس نوشت:

فرمانده مرزبانی کشورمان از اتخاذ هماهنگی‌های جدید بین ایران و عراق در خصوص کنترل مرزها و امضای تفاهم‌نامه جدید در این خصوص خبر داد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد،«ابراهیم جعفری» وزیر امور خارجه عراق و سردار «قاسم رضایی» فرمانده نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران دیروز (یکشنبه) در بغداد با یکدیگر دیدار کردند و درباره راه‌های افزایش هماهنگی‌های امنیتی بین دو کشور به رایزنی پرداختند.

طبق بیانیه دفتر وزیر خارجه عراق روابط دو کشور به ویژه در زمینه افزایش هماهنگی‌های امنیتی و سیاسی برای مقابله با تروریسم محور رایزنی‌های دو طرف بوده است.

به گزارش فارس، فرمانده نیروی مرزبانی کشورمان در راس هیئتی برای شرکت در چهارمین اجلاس مشترک فرماندهان نیروهای مرزبانی دو کشور به بغداد سفر کرده است.

در این نشست سه روزه که از دیروز یکشنبه آغاز شده سردار سرتیپ «قاسم رضایی» و سرلشگر «حسین العوادی»، فرمانده نیروهای مرزبانی عراق آخرین وضعیت امنیتی مرزهای دو کشور را در طول 1400 کیلومتر مرز مشترک برررسی کردند.

در این نشست که فرماندهان مرزبانی استان‌های مرزی دو کشور حضور داشتند، دو طرف در خصوص راه‌های تعامل و افزایش همکاری‌ها در حوزه کنترل مرزها به تبادل نظر پرداختند.

سرلشکر العوادی فرمانده مرزبانی عراق تاکید کرد که در این نشست هماهنگی‌های جدید برای کنترل مرزهای دو کشور اتخاذ می‌شود و یادداشت تفاهمی هم در این باره به امضا می‌رسد.

سرتیپ رضایی هم در این باره تاکید کرد: دو کشور در طول سال‌های گذشته تاکنون در کنترل مرزها با یکدیگر همکاری داشته‌اند اما با توجه به تغییر شرایط امنیتی در عراق ضرورت هماهنگی بیش‌تر را احساس کرده و این نشست را در دستور کار خود قرار دادیم.

فرمانده نیروی مرزبانی ایران افزود: خوشبختانه فرماندهی نیروهای مرزبانی عراق برای مواجهه با شرایط جدید به خوبی برنامه‌ریزی کرده است و عراق با وجود تهدیدهای موجود در عمق خاک خود و تهدیدهایی که از طرف خاک سوریه با آن روبروست تاکنون در خصوص کنترل مرزها موفق عمل کرده است.

وی تاکید کرد: دولت منتخب عراق قادر به مدیریت بحران موجود از طریق تکیه بر توانمندی و ظرفیت داخلی است.

5252

کد N556649

وبگردی