آفتاب

تظاهرات هزاران نفری در لندن در حمایت از حل‌و‌فصل تنش‌های کشمیر

تظاهرات هزاران نفری در لندن در حمایت از حل‌و‌فصل تنش‌های کشمیر

هزاران تن در راهپیمایی میلیونی برای حق تعیین سرنوشت کشمیر در لندن شرکت کرده تا همبستگی خود را با مردم این منطقه نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران تن از افرادی که از مساله کشمیر حمایت می‌کردند روز یکشنبه به خیابان‌های لندن آمده تا با این کار توجه جهانیان را به مشکلات کشمیر مورد ادعای هندوستان و پاکستان جلب کنند.

هزاران تن از مردم کشمیر در طول چند دهه به خاطر اقدامات هند کشته شدند. بسیاری از مردم از سایر شهرهای انگلیس برای شرکت در این راهپیمایی به لندن آمدند و پلاکاردهایی حاوی شعارهای ضد هند به دست داشتند و شعارهایی نظیر «ما آزادی می‌خواهیم»، «کشمیر به پاکستان تعلق دارد» و «هند برو» سر می‌دادند.

این راهپیمایی که همچنین در اعتراض به نقص حقوق بشر توسط سربازان هند در کشمیر اشغال شده بود، در میدان ترافالگار لندن آغاز شد و در مقابل دفتر نخست‌وزیری پایان یافت.

در پایان این راهپیمایی، معترضان یک بیانیه را به دولت لندن ارایه کردند و از آن خواستند تا قطعنامه‌ای را برای مناقشه کشمیر بر پایه تمایلات و آمال مردم در این منطقه تصویب کند تا به این خشونت‌ها پایان داده شود.

در جریان این راهپیمایی، معترضان پاکستانی خشمگین به سمت بیلاوال بوتو، رهبر جوان حزب مردم پاکستان بطری‌های پلاستیکی، کفش و قوطی پرتاب کردند. وی برای ایراد خطابه به میدان مذکور آمده بود. معترضان علیه بیلاوال بوتو شعارهایی می‌دادند.

احتمال می‌رود که این معترضان حامیان عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان بوده باشند. همچنین شعارهایی علیه نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان شنیده می‌شد.

انتهای پیام

کد N556646

وبگردی